Philip Fisher (1907-2004) este unul dintre cei mai influenti investitori ai tuturor timpurilor. Filosofiile sale investitionale, culese in celebra carte “Common Stocks and Uncommon Profits” (trad. Actiuni Obisnuite si Profituri Exceptionale, n.r.), scrisa in 1958, sunt inca actuale si sunt studiate si aplicate de catre profesionisti ai investitiilor. Aceasta a fost prima carte de investitii care a intrat in lista bestseller-urilor alcatuita de cotidianul New York Times.
Fisher este considerat un pionier al investitiilor in cresteri. Investitia in cresteri este un stil al strategiilor de investitii. Cei care folosesc acest stil investesc in companii ale caror cresteri sunt peste medie, chiar daca indicatorii fundamentali arata ca actiunile acelor societatii sunt prea scumpe.
Compania de cercetare in investitii, Morningstar, l-a numit pe acesta “unul dintre cei mai mari investitori ai tuturor timpurilor”.

Fisher si-a inceput cariera in 1928, cand a renuntat la nou-creata Scoala de Business Stanford pentru a lucra ca analist financiar in cadrul Bancii Anglo-London din San Francisco. Acesta s-a mutat la o casa de brokeraj pentru scurt timp inainte sa-si creeze propria afacere de management al capitalului, Fisher & Company, in 1931. Fisher a condus afacerile companiei pana la pensionarea din 1999, la varsta de 91 de ani.

Desi acesta si-a inceput afacerile cu 50 de ani inainte ca Silicon Valley sa fi fost cunoscuta, Fisher se specializase in companii inovatoare care se bazau pe cercetare si dezvoltare. Acesta investea pe termen lung si se lupta pentru a obtine actiuni ale marilor companii la preturi cat mai rezonabile.

“Nu vreau sa am multe investitii bune, vreau sa detin cateva extraordinare”


Fisher a obtinut profituri excelente in cei peste 70 de ani in care si-a condus compania prin investitii pe termen lung in actiunile societatilor cu un bun management si cresteri sustinute.

De exemplu, Fisher a cumparat actiuni Motorola in 1955, cand compania producea doar aparate radio, si nu le-a vandut pana la moartea sa in 2004. In cartea sa, Fisher spune ca cel mai bun moment pentru a vinde o actiune este “aproape niciodata”.

Prin faimoasa sa strategie de investitii, Fisher urmarea calitatile management-ului unei companii si caracteristicile afacerii. Calitati importante pentru un management includeau integritatea, contabilitatea conservatoare, perspective bune pe termen lung, dorinta spre schimbare, controale financiare excelente si politici de personal bune.

Caracteristicile importante ale business-ului ar include orientatea companiei catre cresterea profiturilor, margini de profit mari, returnare mare de capital, un angajament pentru cercetare si dezvoltare, vanzari superioare, o pozitie de lider in industria in care activeaza.

Fisher cauta multe informatii despre companiile in care dorea sa investeasca, de cele mai multe ori acest efort fiind rasplatit insutit. Acesta a declarat ca isi aminteste ca a citit la un moment dat o recomandare de vanzare a unor actiuni, care, insa, nu era bazata pe fundamentele companiei de termen lung, ci, mai degraba, se spunea ca peste sase luni fondurile stranse din aceasta vanzare pot fi investite in alta companie mai profitabila.

Unul dintre cei mai cunoscuti urmasi ai lui Fisher este Warren Buffett, care spunea ocazional ca viziunea sa investitionala vine 15% de la Philip Fisher si 85% de la Benjamin Graham.
Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri