7 Ianuarie 2010

Revine optimismul pe piata produselor promotionale: Investitii in crestere cu 15%



Daca anul trecut 60% dintre companiile prezente pe plan local nu au investit deloc in materiale promotionale, in 2010 peste jumatate estimeaza cresteri ale bugetelor aferente acestui segment de 10-15%, pe fondul costurilor scazute comparativ cu cel al materialelor print sau publicitatea TV.
Potrivit unui studiu realizat de Basis&Basis Romania, 60% dintre cele prezente pe plan local au lucrat anul trecut cu buget zero pentru acest segment, in timp ce doar 40% au alocat resurse financiare. In acest caz, valoarea bugetului a variat intre 100.000 euro - 500.000 de euro.

Astfel, bugetul alocat a depasit 10 euro/persoana in cazul a 60% dintre companii, in timp ce un procent de 20% au alocat intre 5-10 euro/persoana. In cazul altor 20% dintre companii, efortul financiar nu s-a ridicat la mai mult de 5 euro/persoana.

“Se observa o diminuare considerabila a sumei alocate pentru o singura persoana, fata de perioada 2006-2007, cand se putea vorbi și de bugete duble sau chiar triple/persoana. Investitia in materiale promotionale este insa una extrem de profitabila daca ne gandim ca pretul promotionalului reprezinta maxim 5% din valoarea produsului scos la vanzare. Sumele folosite pentru materiale promotionale aduc cresteri in vanzarea produselor si de 200%”, declara Maria Radu (foto), director Basis&Basis Romania.

In schimb, pentru acest an peste 50% dintre companii estimeaza cresteri ale bugetelor aferente achizitiei de materiale promotionale de pana la 10-15%. Pentru majoritatea companiilor (80%), investitiile in materiale promotionale sunt un suport semnificativ pentru sustinerea si chiar cresterea vanzarilor.

In aceste conditii, 60% dintre respondenti apreciaza o crestere cu 5-20% a volumului vanzarilor, in timp ce 32% asteapta o majorare cu 21-50%.
Cele mai daruite cadouri in 80% din cazuri sunt obiectele de birou, in timp ce 20% dintre companii folosesc obiectele proprii branduite.

Studiul a fost realizat in perioada 1 noiembrie - 15 decembrie, la nivel national, pe un esantion de 149 de companii, din diferite industrii, cu cifre de afaceri cuprinse intre 1 si 3 milioane de euro.

Basis&Basis, liderul pietei de produse promotionale din Grecia, a intrat in Romania in 2008 in urma unei investitii totale de peste 800.000 de euro, estimand la momentul respectiv intrarea pe profit a filialei in a doua jumatate a acestui an.

Oferta Basis&Basis cuprinde peste 50.000 de obiecte promotionale. Compania este membra a IPPAG si PSI. Printre clientii companiei se numara: Coca Cola Romania, Sanoma Hearst, Ringier, Star Foods, Germanos, Ecotic, Sarantis, Accenture, Adesgo, Bank of Cyprus, SofMedica.



Citeste si