3 Decembrie 2009

Financial Times investigheaza posibile ingerinte ale advertiserilor in editorial



Grupul Pearson, compania care detine cotidianul britanic Financial Times (FT), investigheaza posibilitatea ca unii dintre clientii de publicitate sa fi platit pentru aparitia de articole, scrie ziarul The Guardian.
Investigatia a pornit dupa ce Uniunea Nationala a Jurnalistilor (NUJ) din Marea Britanie a trimis o scrisoare catre FT Business, divizia care publica revistele Investors Chronicle, Financial Adviser, The Banker si Money Management.

"Ni s-a atras atentia ca reporterilor, multi dintre ei membri ai NUJ, li se cere adesea sa scrie “advertoriale” (n.red articole care imbina informatia cu publicitatea), dar care sunt publicate ca fiind articole. Aparent este vorba de scrierea de articole sugerate de advertiseri”, se afirma in scrisoarea trimisa catre managementul Financial Times.

Un purtator de cuvand al FT a declarat ca ia afirmatiile din scrisoare ca fiind foarte serioase, desi nu exista probe ca aceste lucruri s-ar fi intamplat.



Citeste si