Modelul de taxare al stirilor online propus de Murdoch este considerat "invechit"

Modelul de taxare al stirilor online propus de Murdoch este considerat "invechit"

Mark Scott, directorul managerial al conglomeratului media din Australia ABC (Australian Broadcasting Company), a atacat intentiile mogulului media Rupert Murdoch de a taxa continutul online si a descris News Corp. ca un "imperiu in retragere", scrie ABC News.

In timpul unei conferinte ce a avut loc la Melbourne - Australia, Scott l-a comparat pe seful News Corp, cu un "imparat innebunit" care incearca sa controleze mass-media cum a facut-o intotdeauna, fara sa stie ca puterea sa a disparut cu mult timp in urma.

Executivul ABC a declarat ca puterea este acum in mainile audientei, iar doar cei care inteleg schimbarea regulilor vor supravietui.

"Crezand ca odata ce ai controlat media poti continua sa o faci, deoarece ai stabilit odata regulile si o vei putea face din nou", a declarat acesta.

"Actionand bazandu-te pe faptul ca inca deti puterea este gresit", a declarat acesta.

In urma cu o saptamana la Beijing Murdoch a declarat ca bloggeri si site-urile ca Google nu vor mai putea sa foloseasca stirile gratuite ale companiei sale.

"Faza in care mediul digital profita de companiile e aproape de sfarsit", a declarat Murdoch.

"Agregatoarele si plagiatorii vor plati in curand pentru folosirea continutului nostru. Daca nu beneficiem de avantajele curentei miscari pentru adoptarea continutului platit "hotii de informatii" vor triumfa", a declarat mogulul media.

Scott a declarat ca ABC nu va taxa niciodata continutul online, si a adaugat ca "aliatii imperiului" ar putea fi disimulati.

News Corp a anuntat ca ia in considerare doar taxarea continutului online de exclusivitate. Totusi liniile de bataie sunt stabilite, iar directorul ABC a declarat ca legile s-au schimbat, iar audienta detine puterea.

In timp ce agregatoarele de stiri au anuntat ca au interzis jurnalistilor sa nu publice stiri pe retele ca Twitter, Scott nu s-a scuzat pentru imbratisarea mediului retelelor sociale.

De asemenea, intr-un interviu recent, Steve Forbes, director executiv al revistei Forbes a anuntat ca publicatiile sale nu vor aborda modelul de taxare deoarece el considera ca acest proces nu se va transforma intr-o sursa majora de venituri.

Intentile lui Forbes sunt o politica diferita fata de viziunea adversarului sau Rupert Murdoch, care vrea sa introduca taxarea continutului din publicatiile sale atat pentru conexiunea online cat si pentru cea mobila.

Forbes a declarat in cadrul unei conferinte din Kuala Lumpur, ca publicitatea va continua sa fie principala sursa de venituri in online. El a adaugat ca aceasta distinctie trebuie facuta intre perspectivele pentru ziare si cele pentru reviste.

"In prezent impunem taxarea unui continut specific, dar nu credem ca abonarile vor fi o sursa majora de venituri", a declarat Forbes. "In continuare publicitatea va fi o sursa de venit intr-un fel sau altul. Unii editori apeleaza la micro-plati, insa doar in cazul unor informatii specializate. Este dificil sa ai un model de afacere care se bazeaza doar pe continut platit", a conchis executivul.

Personalizate pentru tine