2 Octombrie 2009

Robert Turcescu: Fenomenul PR-ului pe bani a luat amploare de la inceputul crizei



Oamenii de PR care mituiesc jurnalistii pentru a obtine materiale de presa pozitive si, pe de alta parte, jurnalistii care cer sau accepta bani sau favoruri de la sursele lor creeaza un fenomen care s-ar putea amplifica in perioada urmatoare, in contextul crizei financiare. Printre posbilele solutii identificate de profesionistii in comunicare reuniti la PR Week se numara crearea unei liste publice a “coruptilor” si educatia.
Jurnalistul Robert Turcescu este de parere ca studiile au o relevanta redusa atata timp cat spatiul comunicarii este populat de persoane care, sub titulatura de oameni de PR, sunt folositi exclusiv in beneficiul imaginii cate unui primar, parlamentar sau presedinte de consiliu judetean. “Jobul sau este sa-i gestioneze aparitiile in public, care ii sunt apoi evaluate cantitativ, nu calitativ. «Doar in doua ziare am aparut? Pentru ce le-am dat cafele? De ce nu sunt la TV?»”, a spus el.

Turcescu crede ca acest fenomen a luat amploare de cand a inceput criza si se va agrava in perioada urmatoare. “Jurnalistul a simtit ca i s-a redus salariul si incepe sa spuna «Asta e, e o perioada grea». Din nefericire, nu se pune atat de acut problema ca o astfel de chestiune aduce atingere unor valori pe care jurnalismul le fixeaza undeva”.

Katerina Tsetsura a precizat ca fenomenul coruptiei in presa si PR este prezent in intreaga lume, insa felul in care acesta este gestionat difera de la tara la tara. Profesoara a dat exemplul Rusiei, unde lumea se complace in aceasta situatie si nu actioneaza. Pe de alta parte, comunicatorii din Polonia si Ucraina s-au mobilizat in asociatii profesionale, au inceput sa promoveze bunii profesionisti, i-au identificat pe cei care incalca regulile etice si au publicat o lista cu acestia – atat jurnalisti cat si PR-isti.

“Lista e publica, creste mereu. Toata lumea stie despre ei, ii evita si nu mai are incredere in ei”, explica Tsetsura. "Depinde de voi daca vreti sa faceti asta".

Cititi mai mult in MAD, suplimentul Wall-Street de media si advertising.



Citeste si