14 Septembrie 2009

CEO-ul WPP: Piata de publicitate e in continuare amortita. Cu o singura exceptie



Sir Martin Sorrell, presedintele executiv al WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate din lume, a declarat ca industria globala de publicitate nu prezinta inca semne de revenire, singura exceptie fiind piata de profil din China, anunta brandrepublic.com.
Chiar daca afacerile WPP din China au experimentat un climat economic deosebit de dificil, Martin Sorrell s-a aratat optimist pentru evolutia viitoare.

Acesta a precizat ca se asteapta la o evolutie a recesiunii economice din China in forma de “V”, o revenire rapida dupa un declin puternic. In plus, analistii se asteapta ca economia Chinei sa creasca cu pana la 8%.

Veniturile WPP in China s-au ridicat anul trecut la valoarea de 950 mil. dolari din totalul de 13,6 mld. dolari la nivelul grupului, in timp ce afacerile din India s-au situat la 400 mil. dolari.

Potrivit lui Sorrell, in alte tari clientii sunt inca foarte precauti si “nu vor investi pana nu vor fi siguri de context”.

GroupM, grupul de investitii media din cadrul WPP, estimeaza o revenire modesta a industriei globale de publicitate, incepand cu anul 2010.

Gigantul WPP a afisat pentru primul semestru un declin al profitului inainte de taxe de 47%, pana la 179,3 milioane lire sterline (aprox. 204 mil. euro).

WPP Group este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axandu-se pe activitati de publicitate, relatii publice si lobby prin intermediul a numeroase subsidiare. Grupul angajeaza aproximativ 100.000 de oameni, detine ca sedii peste 2 000 de birouri in 106 tari si este listat pe London Stock Exchange, fiind o componenta a indicelui FTSE 100. Printre companiile care fac parte din grupul WPP se numara J. Walter Thompson, Ogily & Mather, Grey si Young & Rubicam.



Citeste si