2 Februarie 2005

Ciocolata se savureaza bine la TV

Producatorii de ciocolata duc in ultima perioada o lupta crincena pentru a se impune pe piata. Acest lucru se vede prin multitudinea spoturilor TV.

Fie ca isi lanseaza noi sortimente sau chiar noi marci, producatorii din industria ciocolatei sint tot mai interesati sa asigure o buna comunicare cu potentialii clienti. Efectul? Momentele de publicitate de la principalele canale de televiziune sint in ultima perioada pline de reclame la ciocolata.

Potrivit unui clasament realizat de Bogdan Enoiu, directorul companiei de publicitate McCann Erikson, dupa serviciile financiar-bancare si bauturile alcoolice, dulciurile sint cele mai prezente produse in spoturile TV. Producatorii de bunurile de larg consum, aloca in general cele mai mari bugete pentru publicitate, apreciaza si Bogdan Brinzas, director general la Branzas Consultanti si Designeri. Un clasament al celor mai mari consumatori de publicitate TV, realizat de revista Admaker, plasa compania Kraft Foods pe locul opt cu peste 22.000 de spoturi TV difuzate.

Actorii de pe piata

Batalia pe piata ciocolatei se da la ora actuala intre patru mari producatori: Heidi Chocolats Suisse SA, Kraft Foods Romania, Kandia-Excelent si Supreme.

Heidi, care realizeaza marca omonima, este primul producator strain de ciocolata care a intrat pe piata romaneasca printr-o investitie de tip Greenfield, in urma cu zece ani. Momentan, reprezentantii companiei lucreaza la o noua strategie de marketing care va implica in mod cert si costuri importante pentru promovare. Aceasta mai ales ca, incepind de anul acesta, Heidi va beneficia de serviciile de strategie, creatie si media ale agentiei Tempo Advertising. Aproximativ la fel de veche este si ciocolata Poiana, produsa de Kraft Foods, care si-a adjudecat pozitia de lider pe piata in cadrul segmentului de tablete.

Nu in ultimul rind, Kandia Excelent, detinatorul marcii Kandia si Supreme Group, producatorul marcii Primola si, mai recent Anidor, vin puternic din urma prin intermediul reclamelor TV. Aproximativ 20% din investitia pentru tabletele de ciocolata a fost pentru publicitate. Vom continua sustinerea brandurilor noastre, a celor existente si a altora noi. In principiu ne extindem, ne-a spus Ioana Moga, directorul de marketing al companiei. La finele lui 2003, Excelent era lider de piata pe segmentul batoane si bomboane, cu peste 30% din piata pe fiecare categorie si 20% pe segmentul tablete. Inainte de lansarea Kandia, compania estima o crestere spectaculoasa pina la jumatatea lui 2004.

Romanii mari consumatori de tablete

Statisticile arata ca romanii prefera in special tabletele de ciocolata, 66,5% din cota de piata fiind detinuta de aceste produse. Locul secund este adjudecat de batoanele de ciocolata cu 12,8% din cota de piata, in timp ce napolitanele de ciocolata au o cota de numai 9%. Productia interna asigura 80% din volumul vinzarilor si 75% din valoarea acestora. In ceea ce priveste preferintele in functie de culoare, 90% dintre romani cumpara ciocolata clasica. In ultimul an insa vinzarile de ciocolata alba au crescut cu doua procente, ajungind la 7% din piata.



Citeste si