Tehnologiile care incep sa se dezvolte si sa se lanseze in prezent reprezinta “un drum nou, de baza” pentru majoritatea business-urilor, care faciliteaza comunicarea intre angajati si clienti, arata studiul de piata efectuat de Forrester Research.
Cresterea acestui domeniu tehnologic se va datora, in mare parte, consumatorilor gigantilor General Motors, McDonald's, Northwestern Mutual Life Insurance si Wells Fargo Bank, releva cercetarea Forrester.
In plus, companiile sus-mentionate au inceput deja sa utilizeze unelte Web specifice noului val tehnologic (bloguri, domenii RSS, podcast-uri sau retele sociale).
Astfel, 56% dintre companiile nord-americane si europene au declarat ca tehnologia Web 2.0 reprezinta o prioritate pentru anul in curs, sustine analistul Oliver Young.
“Daca mi-as dori sa ma localizez undeva anume in economia Web 2.0, as vrea sa fiu de partea companiilor”, a adaugat Young.
Dintre toate subdomeniile tehnologiei 2.0, retelele sociale vor atrage cel mai mare val de investii, insa, cu toate acestea, industria software se va mentine pe prima pozitie in topul preferintelor companiilor, si va genera castiguri de miliarde de dolari, arata analiza celor de la Forrester.
“Venitul obtinut din publicitate s-a ridicat cu greu, chiar si site-uri cum este Facebook intampinand greutati, din punct de vedere al volumului traficului inregistrat”, a mai spus Young.
La un moment dat, insa, va exista un punct de saturatie pe piata, iar investitiile vor scadea treptat, odata cu cresterea prevalenta a tehnologiei Web 2.0, care va fi absorbita de pachetele software.
Intre timp, lumea afacerilor va vedea ce se poarta in materie de tehnologie 2.0, la nivel global. Vor face un pas in fata tehnologiile mobile si aplicatiile media, dar si blogging-ul, relateaza jurnalistii BBC.
De asemenea, marketerii din industria automobilelor aloca mai multi bani spatiului online si planuiesc sa-si extinda strategia si in segmentul Web 2.0 in 2008, dar si in media sociala si in cercetarile online.
Web 2.0 marcheaza una dintre cele mai importante schimbari ale modalitatii de utilizare a Internetului. Daca inainte Internetul era un mediu static in care utilitzatorii navigau si descarcau diverse forme de continut, odata cu aparitia conceptului web 2.0 focusul s-a mutat pe postarea pe diverse site-uri a continutului realizat de utilizatori, fie ca este vorba de clipuri video postate pe YouTube, contributii ale utilizatorilor la enciclopedia Wikipedia, sau alte forme de "upload" pe multitudinea de site-uri care ofera aceasta posibilitate.
Utilizatorul de Internet nu mai este un simplu consumator, el are posibilitatea sa contribuie la dezvoltarea acestui mediu, poate incarca diverse forme de continut si poate comunica intr-un mod mult mai eficient prin intermediul blogurilor.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: