Compania se astepta anul viitor la o majorare de 6,7% a cheltuielilor publicitare la nivel mondial, comparativ cu cresterea de 5,3% estimata pentru anul curent, potrivit declaratiilor lui Steve King, CEO ZenithOptimedia.
Pe fondul incetinirii ritmului economic global, agentia nu se astepta la o recesiune publicitara in 2008, in special datorita evenimentelor care vor aduce un plus marketerilor: alegerile prezidentiale in Statele Unite, Olimpiadele din Beijing si campionatul European de Fotbal, a adaugat King.
Presedintele ZenithOptimedia estimeaza un total de 6 miliarde de dolari (4,09 miliarde de euro) in publicitatea globala din anul viitor, datorata acestor evenimente importante din lumea politica si a sportului. Suma va reprezenta majoritatea cresterii sectorului publicitar pentru 2008. Fara acest efect, publicitatea mondiala ar ramane la o crestere constanta de maxim 5,4%, sustine King.
Cele mai importante cresteri in sectorul publicitar se datoreaza pietelor emergente, cum sunt tarile din centrul si estul Europei, dar si Asia, excluzand Japonia. Aceste regiuni vor genera o evolutie fara precedent in urmatorii ani, compensand incetinirea economiilor statelor dezvoltate.
Conform reprezentantilor Universal McCann, cresterea publicitatii globale in 2008 se va situa la un nivel de 4,6%, neincluzand insa publicitatea platita inclusa in cadrul motoarelor de cautare.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: