5 Aprilie 2007

TVR si Editura Trei lanseaza cartea 'Mari Romani'

La cinci luni de la incheierea campaniei Mari Romani, Televiziunea Romana si Editura Trei, lanseaza cartea Mari Romani. Povestea unui succes mediatic, scrisa de Valentin Protopopescu.
In cuprinsul celor 223 de pagini, autorul si-a propus sa nareze povestea campaniei derulate de TVR in perioada 27 mai 21 octombrie 2006.

Cartea rememoreaza secvente ale acestui amplu proiect cultural, pornind de la coordonatele formatului initial de la BBC, trecand prin aventura mondiala a controversatului program de televiziune si prezentand date comparative despre topurile realizate de diferite tari.

De asemenea, cartea surprinde etapele de desfasurare ale campaniei lansate de TVR, ofera comentarii si aprecieri despre componenta si structura Topului 100, respectiv a Topului 10, date biografice ale finalistilor, dar si ale avocatilor si regizorilor celor 10 documentare difuzate de TVR in cadrul campaniei, picanterii si accidente consumate in timpul filmarilor. Autorul se opreste, intre altele, si asupra catorva date statistice si detalii sociologice referitoare la maniera in care au votat telespectatorii, oferind posibile interpretari ale acestora, dar si reactii ale publicului si ale mass-mediei.

Volumul Mari Romani. Povestea unui succes mediatic nu ofera o abordare sociologica a campaniei. Nu statisticile si interpretarea datelor obiective l-au interesat pe autor, ci mai curand povestea vie a oamenilor implicati in reusita proiectului, dupa cum el insusi marturiseste. Am nazuit sa rezulte o carte care sa fie citita de cat mai multi insi dintre cei care au constituit publicul emisiunii Mari Romani si nu un text tehnic, care sa se adreseze doar unei maini de profesionisti ai cifrelor si schemelor sociologice, a declarat Valentin Protopopescu.

Cartea Mari Romani. Povestea unui succes mediatic vine in completarea DVD-urilor cu documentarele despre primii 10 Mari Romani desemnati in urma nominalizarilor si a voturilor publicului TVR si editate in colaborare cu TVR Media.

Campania Mari Romani, unica in audiovizualul romanesc prin amploare si prin miza propusa, i-a provocat pe telespectatori la un exercitiu de identitate si sinceritate, la recunoasterea celor mai importante personalitati romanesti din toate timpurile.

In 21 octombrie, TVR a transmis show-ul final al proiectului in cadrul caruia a fost desemnat cel mai mare roman din toate timpurile: Stefan cel Mare.

''Parafrazandu-l pe Brecht, intr-un articol din Suplimentul de Cultura, Dragos Bucurenci, sustinatorul lui Mircea Eliade, sugera intelectualilor dezamagiti de rezultatele campaniei TVR o solutie practica: ce-ar fi sa se dizolve poporul si sa se aleaga un altul?.



Citeste si