29 August 2006

Google se aliaza cu eBay pe segmentul de advertising



Google si eBay, doua din cele mai importante companii IT din lume, au incheiat un acord de colaborare in urma caruia Google va vinde spatiu publicitar pe site-ul de licitatii, urmand ca cele doua companii sa dezvolte si un sistem de conectare intre utilizatori si comecianti repectiv advertiseri
Google Inc a ajuns la un acord cu eBay Inc., liderul mondial al licitatiilor online, Google urmand sa vanda spatiu publicitar pe eBay. In acelasi timp, cele doua companii au anuntat inceperea testelor pentru introducerea unui sistem revolutionar numit click-to-call. Practic, utilizatorii eBay vor putea efectua un apel telefonic de pe computerul personal pe un numar de telefon fix doar printr-un click pe linkul comerciantului sau pe bannerul advertiserului.

Noul sistem va accelera considerabil achizitionarea unui produs, potentialul cumparator putand sa intre in convorbire telefonica cu comerciantul doar printr-un click pe oferta acestuia, relateaza presa internationala. Avem oportunitatea de a crea un nou sistem prin care cumparatorii si comerciantii pot intra in contact online creeand ceea ce speram ca va fi o noua sursa de venit semnificativa, atat pentru eBay cat si pentru Google, a spus directorul executiv al site-ului de licitatii, Meg Whitman .

Cele doua companii au precizat ca vor folosi ambele servicii de comunicare pe internet, Google Talk cat si sistemul dezvoltat de Skype, propritate a eBay. Prin acest acord eBay isi va spori considerabil numarul de utilizatori ai serviciilor de comunicatii VoIP dezvoltate de Skype, Google obtinand in schimb venituri considerabile din plasarea publicitatii pe cel mai utilizat site de licitatii online.

Acordul dintre Google si eBay va functiona doar in afara Statelor Unite ale Americii, publicitatea plasata pe varianta americana a eBay fiind acontata deja de catre Yahoo. eBay detine si sistemul de plati online PayPal care a devenit serviciul folosit pentru cumparaturile efectuate pe Yahoo in urma acordului dintre cele doua companii. Analistii considera ca este putin probabil ca PayPal sa capete statut preferential pe Google, avand in vedere ca gigantul IT a lansat de curand propriul sau serviciu de plati online numit Checkout.

Google a mai incheiat de curand un acord similar cu Fox Interactive Media, divizie a grupului media News Corp., in urma caruia Google va furniza servicii de cautare si publicitate online pentru MySpace.com precum si pentru celelalte site-uri din reteaua Fox Interactive, mai putin FoxSports.com, care are deja un acord similar cu Microsoft si MSN.



Citeste si