„Romanii dau bani pe carti care sunt simptomatice pentru motivatia (interesul) lor: sanatate, dar nutritie (are tangente si cu corpul si cu frumusetea), erotism in diferite versiuni (mai mult sau mai putin exotice pentru ei) si carti despre echilibru, fericire, dezvoltare personala si tot ce tine de psihismele lor si de atitudinea fata de viata. Intr-un fel, ei incep sa internalizeze responsabilitatea fata de propria lor persoana, pentru ca la romani imaginea de sine depinde foarte mult de ceea ce cred altii. Consumatorii de carti sunt mai degraba femei, caracterizate prin interesul pentru tematicile respective - nutritie, introspectie si spaime fizice”, spune psihologul Aurora Liiceanu, colaborator al Bookmag, blogul literar al Elefant.ro.
Cine cumpara carti
Majoritatea cumparatorilor de carte pe portalul Elefant.ro este reprezentata de catre femei (75% din total). Acest lucru este determinat si de popularitatea ridicata a cartilor pentru copii, ce reprezinta a doua cea mai bine vanduta categorie, dupa romane, si urmata de lectura motivationala.“Romanele raman pe primul plan, aproximatix 300.000 euro au fost investiti de catre cititori in acest segment in perioada analizata. Interlocutorii nostri sunt dintre cei familiarizati cu mediul online, sunt educati si au o apetenta crescuta pentru citit, jumatate din clienti revin cel putin de 2 ori pe trimestru pentru achizitia de carte”, spune Adrian Dinu, director executiv Elefant.ro
In Romania, ca pe majoritatea pietelor din lume, cel mai vandut titlu al anului a fost, pana acum, “Cele 50 de vicii ale domnului Grey”, primul volum din trilogia semnata E.L. James.
Libraria Elefant.ro a fost lansata in iunie anul trecut cu o finantare de 1,2 milioane de euro din partea fondului de investitii Greenlight Invest, controlat de Ion Sturza, fostul director general adjunct al Rompetrol si premier al Republicii Moldova in 1999.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: