20 Septembrie 2012
TOP: cele mai valoroase 10 branduri la nivel mondial
Valoreaza miliarde de euro si sunt toate americane. Vedeti in slide-urile urmatoare care sunt cele mai puternice zece branduri la nivel mondial, conform clasamentului Eurobrand Global Top 100.
AT&T
AT&T este singura marca din top zece care a scazut in 2012, ea diminuandu-si valoarea de brand cu 0,1%.
In 2011, AT&T s-a clasat pe locul al saptelea in topul Eurobrand.
Johnson&Johnson
Valoarea marcii a crescut in acest an cu aproximativ 5,5%.
McDonald's
Anul trecut lantul fast-food se afla pe pozitia a sasea.
Procter&Gamble
Valoarea marcii a crescut cu 6,6% anul acesta. De altfel, P&G se afla anul trecut pe pozitia a opta.
Philip Morris
Philip Morris a avansat cu patru locuri anul acesta, iar valoarea brandului a crescut cu 12,4%.
Desi valoarea marcii Google a crescut cu 5% in ultimul an, la 50,6 miliarde de euro, gigantul tehnologic ocupa anul trecut pozitia a patra.
Microsoft
Valoarea marcii de tehnologie a crescut cu 5,1% anul acesta.
Coca-Cola
Marca de bauturi a inregistrat o crestere de 8,9% comparativ cu 2011.
Apple
Pe de alta parte, in aceasta saptamana, actiunile Apple au depasit pentru prima data pragul de 700 de dolari pe bursa de la New York. Iar in urma cu cateva saptamani, Apple a devenit compania cu cea mai mare capitalizare de piata din istoria SUA si continua sa-si extinda avansul.
Intre primele zece branduri la nivel mondial se afla numai marci americane, primul brand din afara SUA fiind China Mobile, care se afla pe locul 11, fiind estimat la 43,9 miliarde de euro.
De asemenea, primele trei pozitii din top sunt neschimbate fata de 2011, Apple, Coca-Cola si Microsoft, ocupand aceleasi locuri si anul trecut.