10 Aprilie 2012

Concurenta pe masurarea audientei online



Dupa mai multi ani in care advertiserii se plangeau ca nu au metode concludente prin care sa masoare audienta online, asa cum se face in televiziune, iata ca rugamintile le-au fost ascultate si acum au de unde sa aleaga. Compania de cercetare de piata Nielsen a primit acreditarea pentru sistemul Online Campaign Ratings (OCR), ce foloseste date anonime preluate de pe Facebook precum si un sistem de puncte de rating similar cu cel din televiziune, noteaza AdAge.

De partea cealalta se afla ComScore care a lucrat in ultimii cinci pentru a obtine acreditarea pentru un sistem de audienta online care utilizeaza o baza de peste 2 milioane de persoane la nivel mondial .

Programul celor de la ComScore, Validated Campaign Essentials (VCE), are un avantaj fata de sistemul propus de Nielsen din cauza ca incorporeaza o optiune care permite distribuirea reclamelor intr-un fel care permite vizualizarea lor de catre utilizatori pentru cel putin o secunda, lucru cautat indelung de 3MS Group (un parteneriat format din Asociatia Nationala a Advertiserilor, Biroul de Advertising Interactiv si 4A’s).

Intre timp, cei de la Nielsen incerca sa obtina aprobarea de la Consiliul de Rating Media (MRC) pentru o optiunea similara ce cuantifica gradul de vizualizare al unei reclame .

Deocamdata Procter & Gamble si Unilever au adoptat sistemul OCR de la Nielsen, in timp ce Allstate, Chrysler, Discover, E-Trade, Ford, Forbes, General Mills, Kellogg , Kimberly-Clark Corp, Kraft, Beiersdorf, Ralph Lauren, Sprint and Telefonica au testat Validated Campaign de la ComScore.



Citeste si