Categoriile economice care au cele mai multe reprezentante in lista celor 300 de branduri validate Superbrands in Romania sunt: FMCG, produse electronice si electrocasnice, dulciuri si ciocolata, bauturi nealcoolice, bere sau produse lactate, produse de ingrijire personala si segmentul constructii. La polul opus, se afla companiile de turism sau serviciile de curierat si retailul de carti.
Brandurile locale se mentin in preferintele consumatorilor romani, un sfert dintre brandurile validate fiind romanesti. Cateva dintre acestea s-au mentinut pentru mai multi ani la rand in topul Superbrands: Arctic, BCR, Borsec, Dorna, Mobexpert, Petrom, Poiana, PRO TV, Rompetrol, Sensiblu, sau Ursus. Alte marci romanesti considerate superbranduri sunt Intercontinental, eMag, Caroli, Cris-Tim si Diverta.
Peste 80% dintre consumatori considera ca principalele atribute ale unui superbrand in Romania sunt: calitatea produselor sau serviciilor, respectul fata de clienti, raport calitate – pret, incredere si reputatie. Pe de alta parte, implicarea sociala sau simtul umorului este important pentru doar 43% dintre consumatori.
Studiul a fost realizat in baza unei metodologiei internaționale care cuprinde doua etapa. In prima faza, Consiliul Superbrands, alcatuit din 26 de specialisti in management, marketing, comunicare si branding, face o analiza calitativa a listei de branduri, evaluand 1.260 de branduri din 48 de categorii. Criteriile luate in considerare au fost calitatea, increderea si diferentierea pe piata.
In urma acestei etape calitative, 740 de branduri calificate sunt ulterior incluse intr-o cercetarea de piata, realizata de catre Superbrands Romania in colaborare cu Nielsen Romania la nivelul a 1.500 de consumatori romani. Cercetarea a fost finalizata in luna septembrie a acestui an.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: