20 Martie 2009
Criza financiara nu ocoleste industria luxului: Cele mai afectate segmente
Luxul reprezinta o piata in valoare de 185 milioane euro, cu o crestere de 23% in Romania in primele noua luni ale anului trecut, efectele crizei financiare simtindu-se puternic pe plan local in luna octombrie. Cu toate acestea, nu toate segmentele industriei au fost afectate, unele inregistrand chiar cresteri, iar depasirea acestei etape este asteptata pentru sfarsitul anului 2010.
Irina Schrotter: "Vom inchide magazinele neprofitabile"
Printre antreprenorii industriei de lux din Romania prezenti la dezbateri s-a numarat si Irina Schrotter, care a prezentat situatia casei sale de moda in plina criza economica, dar si strategiile adoptate pentru depasirea acestui moment.
Irina Schrotter, ale carei creatii sunt prezente in douazeci de locatii din lume, pe patru continente, declara ca vanzarile sale au cunoscut o scadere dramatica de 70 la suta incepand cu luna noiembrie a anului trecut. In aceste conditii, ea declara ca scopul sau este acela de a ramane pe piata, in constiinta consumatorilor si, in acelasi timp, diminuarea pe cat posibil pierderile inregistrate.
“Vom inchide magazinele neprofitabile si vom ramane doar cu minimul necesar astfel incat sa fim in poll position atunci cand totul se va relansa. O vom lua de la capat.”, adauga Irina Schrotter.
De asemenea, ea incurajeaza achizitionarea de branduri romanesti si aduce critici in ceea ce priveste consumatorul de lux din Romania.
“Romanii nu se aseamana cu alte nationalitati, nu sunt interesati in cumpararea de produse autohtone, majoritatea dorindu-si doar sa afiseze marcile internationale chiar daca nu li se potrivesc. Nu inteleg ca e un moment pe care trebuie sa-l trecem impreuna si nu sa ne bucuram de esecul celorlalti”, completeaza Irina Schrotter.
Michelle Dietrich: "Am incercat sa privim criza ca pe o oportunitate"
“Oamenii sunt tot mai stresati iar noi oferim servicii de relaxare, de mentinere a tonusului si a unei bune conditii fizice. Acesta este motivul pentru care, in vreme de criza, ei renunta la achizititia unor bunuri de lux dar nu si la statutul de membru al unui club de fitness si wellness”, este de parere Michelle Dietrich.
Totodata, ea considera ca aceste cresteri se datoreaza in principal faptului ca romanii sunt firi sociabile, merg impreuna la cluburi de fitness si le face placere sa se intalneasca si sa peteraca timpul in compania prietenilor.
Cu toate acestea, Michelle Dietrich declara ca aceasta perioada dificila i-a facut sa-si imbunatateasca si sa-si extinda gama de servicii oferite clientilor.
“Am incercat sa privim criza financiara ca pe o oportunitate, sa oferim clientilor adevarate experiente si sa construim o strategie bazata pe extinderea serviciilor de wellness ale SPA-urilor noastre, astfel incat sa dispunem de un avantaj competitiv”, adauga Michelle Dietrich.
Vice presedintele World Class Romania considera de asemenea ca majoritatea consumatorilor au devenit mult mai exigenti, cerintele lor sunt tot mai variate, cautand intr-un complex sportiv si de wellness nu doar un spatiu in care sa se miste, ci si un loc in care sa primeasca informatii, sa fie educati cu privire la un stil de viata sanatos.
Cele mai afectate segmente ale pietei de lux
- Auto
- Hotelarie
- Moda
- Ceasuri
- Mobilier, decoratiuni interioare (homewear)
La acestea se adauga si alte segmente precum travel, cosmetice si accesorii.
Segmentele ocolite de criza economica
Asa cum a evidentiat si Michelle Dietrich, vice presedinte World Class Romania, SPA-urile reprezinta un segmentul care profita din plin de criza internationala si de atmosfera generala din toate mediile sociale.
Stresul, depresiile si haoticul cotidian sunt cele care au stimulat marile companii care activeaz in acest domeniu, introducandu-se intr-un ritm tot mai alert noi produse precum tipuri de masaje, tehnici de relaxare, tratamente cosmetice, dar si produse specifice, de la linii complete cosmetice de baie pana la cele de ingrijire personala de zi cu zi.
Topul hotelelor de cinci stele din Romania
Locul 1: JW Marriott
Cele mai bune servicii pentru conferinte
Cele mai bune camere
Cele mai bune servicii SPA/Fitness/Health
Locul 2: Howard Johnson
Cel mai bun pentru calatorii de afaceri
Cea mai buna locatie si spatiu de parcare
Locul 3: Hilton Athenee Palace
Cele mai bune servicii
Cea mai buna mancare
Locul 4: Radisson Sas
Cel mai bun mic-dejun
Cel mai potrivit pentru familii
Locul 5: Carol Parc Hotel
Cel mai bun apartament prezidential
Locul 6: Crowne Plaza
Cele mai functionale camere
Locul 7: Capsa
Cea mai interesanta arhitectura