În contextul economic din perioada actuală, tot mai multe companii încep să acorde o atenție sporită bugetelor de care dispun. Mai exact, firmele încearcă să mărească pe cât posibil veniturile, timp în care caută diverse metode de a diminua cheltuielile.

Pentru ca flow-ul tranzacțional să fie în avantajul afacerii tale, trebuie să planifici atent bugetul alocat cheltuielilor. Acest lucru se poate face, de regulă, cu ajutorul unui contabil, în funcție de mai multe aspecte pe care este indicat să le iei în calcul.

Cheltuieli neprevăzute/de urgență

Înainte de a planifica exact ce trebuie să plătești pentru anul în curs, pune deoparte o sumă destinată cheltuielilor necesare în situații neprevăzute. Cel mai adesea, acestea sunt necesare pentru mentenanța sistemelor electronice, de securitate sau pentru alte avarii. Îți recomandăm să achiziționezi uneltele de construcții disponibile la merXu care te pot ajuta să economisești considerabil în cazul unor defecțiuni tehnice.

Cheltuieli salariale

De asemenea, unele dintre cele mai importante cheltuieli pe care ești obligat din punct de vedere legal să le faci lunar sunt cele cu plata angajaților. Calculează cu grijă sumele de care dispui pentru a te asigura că îți permiți să plătești personalul la timp sau chiar să acorzi bonusuri ori prime. Mai mult, este posibil să fie nevoie să plătești concedii medicale (dacă intră în sfera obligațiilor contractuale) pe care ar trebui să le integrezi în schema de buget.

Cheltuieli cu facturi

Lunar, fiecare firmă trebuie să plătească un cuantum considerabil pentru utilități. Acestea pot veni sub formă de facturi pentru apă, energie electrică, gaze, internet, telefonie sau cablu. Anumite companii utilizează și mijloace de transport pentru a-și desfășura activitatea, motiv pentru care și sumele cheltuie pentru achiziționarea combustibilului sau verificări periodice ale autoturismelor trebuie incluse în buget.

Cheltuieli pentru investiții

Fiecare afacere are nevoie, la un moment dat, să progreseze în domeniul de activitate sau în nișe adiacente. Aceste lucruri necesită, de cele mai multe ori, investiții considerabile. Chiar dacă nu plănuiești să faci acest pas în anul în curs sau în perioada următoare, poți economisi bani din timp. Sumele pot fi destinate achiziției de aparatură nouă, de sisteme de operare performante sau chiar pentru cursuri de formare.

Cheltuieli administrative

Acestea se referă la taxele și impozitele pe care orice persoană juridică le achită la anumite intervale de timp, în funcție de contextul în care își desfășoară activitatea. Deși perioadele de acoperire ale costurilor pot fi îndelungate sau sumele nu ți se par ridicate, este recomandat să te pregătești din timp. Dacă dispui de banii necesari, le poți achita în avans sau îi poți păstra (ori strânge) până la momentul potrivit.

Cheltuieli bancare sau cu persoane terțe

Colaborarea cu instituțiile bancare presupune, de asemenea, necesitatea de acoperi anumite costuri. Ele se pot referi la mentenanța conturilor, la analiza dosarelor de credit sau la plata ratelor ori dobânzilor. În plus, este indicat să iei în considerare și cheltuielile care pot apărea cu persoanele terțe legate de afacerea ta (consultanți, distribuitori, personal auxiliar, meșteri etc.).

Planificarea bugetului de cheltuieli nu este ușoară, însă este necesară pentru bunul mers al afacerii tale. Ia în calcul cheltuielile de mai sus și asigură-te că gestionezi cu grijă sumele de care dispui pentru a putea să îți extinzi firma sau chiar să faci economii.

Sursa foto: Freepik.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri