Paul Nuber este managerul general al filialei grupului Nestle in Romania, una dintre cele mai importante multinationale de pe piata autohtona. Nestle este prezent in Romania din anul 1995 si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 71,7 milioane euro, in crestere cu peste 30% fata de anul precedent.
Wall-Street: Sa incepem cu cateva detalii despre trecutul dumneavostra profesional. Cum ati inceput?

Am absolvit in 1985 Facultatea de Stiinte Economice din cadrul Universitatii Lausanne. Prima mea slujba dupa terminarea facultatii a fost de bancher la Chase Manhatan Bank, in domeniul managementului de risc. In 1989 am decis sa parasesc banca si am ales sa lucrez in cadrul grupului Nestle. De fapt, am lucrat in cadrul unui proiect de tip joint-venture, avand astfel posibilitatea de a lucra in birourile regionale din Bruxelles, Chicago si Paris. Dupa aceste experiente foarte utile, in 1996 am fost ales sa fac parte din managementul operatiunilor Nestle din Polonia, apoi in cadrul celor din Cehia si Slovacia, iar incepand cu anul 2003 sunt managerul general al filialei din Romania.

Wall-Street: Care este urmatorul pas? Luati in considerare o alta tara in curs de dezvoltare?

Sincer, nu am nici cea mai vaga idee. In acest moment ma straduiesc sa imi fac treaba aici si apoi vom mai vedea.

Wall-Street: De ce ati parasit banking-ul?

Am stat patru ani in sectorul bancar. Nu prea imi placea ideea sa produc bani de pe urma banilor si de aceea am ales sa parasesc bankingul. Am preferat sa ofer valoare adaugata prin obtinerea de lucruri tangibile. Nu spun ca bancherii nu produc valoare, insa cred ca pot crea lucruri mai valoroase in afara lumii financiare.

Wall-Street: Ati activat in domeniul managementului de risc. Aveti o definitie a riscului?

Riscul exista oriunde. Nu exista nimic care sa nu aiba un risc. Acesta trebuie prevenit, iar aici este cheia succesului.

Wall-Street: Care au fost provocarile si motivatiile profesionale atunci cand ati venit in Romania?

In esenta, aceasta mutare a reprezentat un job cu alte atributii si scopuri. Inainte de a veni in Romania, am detinut functia de CFO, fiind astfel responsabil exclusiv cu problemele juridice si financiare, dar si cu segmentul de audit si cel IT. Preluarea functiei de director general al Nestle Romania a coincis cu extinderea ariei de atributii, fiind direct responsabil de businessul local. Acum trei ani, cand am ales sa vin in Romania, am avut multe provocari profesionale. In primul rand, am renuntat la sistemul de distributie printr-un singur distribuitor. Prin aceasta decizie, am multiplicat numarul de distribuitori care au acoperit toate regiunile tarii. Motivatia a fost aceea a unei mai bune acoperiri teritoriale intrucat unii distribuitori sunt mai puternici pe anumite regiuni.

In al doilea rand, la Timisoara am construit o platforma de logistica care a devenit operationala in scurt timp. Aceasta investitie a creat noi locuri de munca in cadrul fabricii din Timisoara.

Wall-Street: Ati luat si alte decizii importante in acesti trei ani?

Am incercat sa dezvolt ceea probabil multi considera un cliseu: cultura corporatista. Astfel am incercat sa motivez angajatii companiei. Sper ca am si reusit.

Wall-Street: Citim foarte des despre studii de caz celebre despre Nestle. Are filiala din Romania un studiu de caz pe masura?

As zice ca da. Nestle a sosit in Romania in 1995 si atunci erau doar cinci angajati. Am preluat in 2000 fabrica de napolitane Joe de la fratii Florentin si Daniel Banu, povestea acestora fiind una de succes. In mod categoric putem vorbi despre un studiu ca caz care are ca subiect de analiza operatiunile din Romania. Este vorba aici despre un moment de cotitura, anul 2000, dar si de schimbarile care s-au produs odata cu venirea mea in 2003. In esenta, orice evolutie a unui business reprezinta si un studiu de caz.

Wall-Street: A fost mai usor sa veniti in Romania dupa experientele din Cehia si Polonia?

Fara indoiala ca experienta de sapte ani din Estul Europei m-a ajutat extraordinar de mult odata cu venirea mea in Romania. De fiecare data cand merg in zona de vest a Europei si intru in contact cu mediul de afaceri, ma bucur sa intalnesc manageri de succes care provin din Est si pe care am avut ocazia sa-i cunosc inainte. Sunt foarte mandru in astfel de momente.

Wall-Street: Care este diferenta dintre un manager din estul Europei si unul din vest?

Consider ca astfel de generalizari si paralele intre Europa de Est si cea de Vest nu sunt intotdeauna valide. Am avut privilegiul sa cunosc foarte bine culturile din aceasta parte a Europei. De exemplu, slovacii sunt foarte diferiti de cehi, de asemenea si locuitorii din Ungaria se deosebesc de restul est-europenilor. Ceea ce este interesant ca majoritatea popoarelor sunt caracterizate prin simple clisee, insa eu apreciez ca acestea sunt valabile individual, si nu in general. Nu cred in aceasta diferenta intre culturile din vestul si estul Europei.

Wall-Street: Caracterizati pe scurt piata locala a bunurilor de larg consum. In plus, care sunt estimarile companiei pentru acest an?

Romania are un potential extraordinar, dar lucurile evolueaza diferit pe fiecare segment in parte. De exemplu, produsele cu preparare la minut reprezinta un segment cu potential mare de crestere pe piata romaneasca . Estimez pentru acest an ca vanzarile Nestle in Romania vor creste pana la 100 mil. euro. Inca nu stiu daca vom avea profit. Ramane de vazut.

Wall-Street: Unde va vedeti peste 5 ani?

Ma vad fericit, sanatos si iubit. Unde si ce anume voi face conteaza mai putin.
Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Interviuri »


Setari Cookie-uri