27 August 2009

Vanzarea Dow Jones atrage ofertele unor companii importante



Dupa ce in urma cu doi ani News Corporation a cumparat compania care calculeaza indicii Dow Jones, pentru 5,6 miliarde dolari, miliardarul Rupert Murdoch a luat in considerare vanzarea actiunilor Dow Jones, scrie Financial Times.
Majoritatea analistilor din piata considera ca fluxul de stiri Factiva sau operatiunile indicilor Dow Jones prezenti in fiecare raport din piata ar putea fi vandute pentru a acoperi o parte din cheltuieli.

Dupa ce pietele de vanzari au inghetat, News Corp ar putea pregati o serie de masuri prin care sa elimine disproportia dintre veniturile companiilor din imperiul media News Corp.

In luna mai 2008, Rupert Murdoch declara ca actiunile companiei Dow Jones, care cuprind indicele Dow Jones Industrial Average si fluxul de stiri, vor avea oportunitati importante de crestere.

Dow Jones si rivali ca MSCI Barra, Standard & Poor's, o divizie a McGraw-Hill, Russell si FTSE, o companie mixta intre Financial Times si Bursa de Valori din Londra, detin licente pentru produse ca fonduri listate pe piata bursiera.

MSCI, o subsidiara a Morgan Stanley, a raportat marje de profit de 48,8% in cel mai recent trimestru. Analistii si bancherii estimeaza ca Indicele Dow Jones va avea marje de profit intre 35% si 45%.

Desi News Corp nu a oferit detalii despre performanta recenta a indexului, bancherii si analistii estimeaza ca veniturile anuale ar putea fi intre 120 si 130 milioane dolari.

Pana acum, niciunul dintre posibilii ofertanti nu a comentat. Majoritatea bancherilor vad MSCI si S&P ca fiind cei mai motivati cumparatori, citand "sinergii importante" pentru combinarea a doi indici existenti. Cea mai mare achizitie facuta de MSCI a fost in valoare de doar 73 milioane dolari, iar McGraw-Hill nu a inregistrat nicio achizitie importanta.

De asemenea, analistii sunt de parere ca reducerea diferentei dintre Dow Jones si competitorii sai ar putea favoriza intrarea unor noi ofertanti ca Thomson Reuters, care si-a extins gama de produse bursiere, sau Bloomberg, care vrea sa construiasca o marca diferita de audienta sa.

De asemenea, analistul Ben Stretch, din partea Macquaire, crede ca o alta optiune este formarea unei companii mixte ce va permite lui Murdoch sa gestioneze costurile in timp si sa isi pastreze legatura cu Wall Street Journal.



Citeste si