21 Iulie 2008

UE investigheaza planul Friesland si Campina de a fuziona

Comisia Europeana a deschis o investigatie privind planurile de fuziune ale celor doua companii olandeze producatoare de lactate, Friesland Foods si Campina, pentru a impiedica o eventuala crestere a preturilor la produsele lactate.

In urma acestei fuziuni s-ar crea una dintre cele mai mari companii mondiale in domeniul lactatelor, cu o cifra a vanzarilor de 9,1 miliarde de euro.

Investigatia va lua sfarsit pe 24 noiembrie. Comisia Europeana si-a manifestat ingrijorarea privind efectul pe care fuziunea celor doua companii rivale il va avea asupra preturilor lactatelor, dar si asupra produselor semipreparate vandute catre companii farmaceutice si de procesare.

Comisia Europeana a dat publicitatii un comunicat in care anunta accelerarea investigatiilor, dupa care a retras comunicatul.

"Posibila tranzactie a starnit dubii in privinta respectarii regulilor de piata, cele doua companii operand in acelasi domeniu, al lactatelor", au anuntat reprezentantii CE.

"Atunci cand preturile alimentelor sunt in crestere, consumatorii trebuie sa fie protejati impotriva reducerii competitiei si care ar rezulta in scumpiri aditionale", a spus comisarul UE in probleme de competitie, Neelie Kroes.

"Fuziunea celor douaa companii creste riscul ca acest lucru sa se intample, de aceea este necesara o investigatie amanuntita", a mai adaugat acesta.

Fuziunea ar rezulta intr-o companie cu 22,000 de angajati, 17,000 de ferme partenere si aproximativ 100 de puncte de productie si prelucrare a laptelui, plasand-o intre primele locuri mondiale, dupa producatorul elvetian Nestle SA si grupul francez Danone SA, a declarat un purtator de cuvant al Friesland.

Friesland Foods Romania este cel mai mare producator de pe piata laptelui de consum din Romania. Compania ofera o gama larga de produse, de la lapte, iaurturi si smantana la branzeturi speciale, inghetata si deserturi. Compania comercializeaza in Romania marcile Milli, Oke, Dott si Completa. Pe langa brandurile internationale detinute de grup, filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca.



Citeste si