9 Mai 2008

Unilever, crestere de 7,2% a vanzarilor in T1

Grupul alimentar si de bunuri de consum Unilever Plc/NV a anuntat o crestere de 7,2% a vanzarilor in primul trimestru din 2008, peste estimarile pietei, precizand ca se asteapta ca nivelul vanzarilor din 2008 sa depaseasca propriile estimari.

Grupul anglo-olandez Unilever, producatorul sampoanelor Sunsilk, al sapunurilor Dove si al supelor Knorr, a anuntat o crestere de 7,2% a vanzarilor in primele trei luni ale anului 2008, comparativ cu estimarile analistilor, care se asteptau la o crestere intre 4,8% si 6,4%.

Castigurile pe actiune ale grupului, numarul trei mondial in sectorul alimentar si cel al bunurilor de consum, au crescut cu 35% la 0,47 euro, fata de estimarile analistilor, de 0,23 euro pana la 0,38 euro.

"Ne asteptam la o crestere a vanzarilor in 2008 care sa depaseasca tinta de 3%-5%", a declarat Patrick Cescau, directorul executiv al grupului.

In februarie, Unilever estima o crestere a vanzarilor de pana la 5%.

Totodata, Unilever a raportat rezultate pozitive la inceput de an, afisand cresteri in toate regiunile, in special pe pietele emergente, inregistrand o crestere a marjei operationale de 0,3 procente, a adaugat Cescau.

Acesta se asteapta ca Unilever sa inregistreze o noua crestere a vanzarilor si a marjei operationale in 2008, in ciuda provocarilor aduse de majorarea preturilor cu 4,8%, ca raspuns al grupului la cresterea preturilor la bunuri.

Desi cresterea vanzarilor Unilever a depasit estimarile de pe piata, grupul este in continuare in urma rivalilor de la Nestle, care au raportat o crestere de 9,8%, si a celor de la Danone, care au inregistrat o crestere de 11,4%.



Citeste si