Coreea de Sud este țara cu cele mai multe magazine de proximitate pe cap de locuitor: unul la mai puțin de 1000 de persoane

Sursǎ foto: Shutterstock / Tanja Esser

Coreea de Sud este țara cu cele mai multe magazine de proximitate pe cap de locuitor: unul la mai puțin de 1000 de persoane

Coreea de Sud a devenit țara cu cele mai multe magazine de proximitate pe cap de locuitor, având peste 55.200 de astfel de unități la o populație de 52 de milioane de persoane, ceea ce înseamnă unul la mai puțin de 1000 de persoane.

Asta înseamnă mai mult decât toate magazinele McDonald's din întreaga lume, ceea ce îi oferă Coreei de Sud cea mai mare densitate de magazine de proximitate pe cap de locuitor, practic chiar mai multe decât sunt chiar și în Japonia sau Taiwan, arată CNN.

"Magazinele de proximitate sunt deschise 24 de ore din 24 și au un rol esențial în viețile noastre ocupate", a declarat Chang Woo-cheol, profesor de turism și servicii alimentare la o universitate din Seul.

Cu toate acestea, magazinele de proximitate din Coreea de Sud sunt un pic diferite de cele din alte țări, acestea oferind aproape orice, de la mâncare și băutură până la obiecte de uz casnic și articole de lifestyle.

"Magazinele de proximitate din Coreea de Sud nu sunt doar locuri unde oamenii pot sta la masă pentru a se bucura, de exemplu, de o bere, ci pot oferi servicii esențiale", se arată într-un raport din anul 2020 al Deloitte Corea.

Cererea pentru astfel de magazine a crescut de-a lungul anilor pe măsură ce Coreea de Sud s-a urbanizat, mai mutl de 80% din populația țării trăin acum în centre urbane.

Un alt factor pentru care acestea sunt atât de populare este și cel demografic, din moment ce aproximativ 35% din gospodăriile din această țară sunt deținute de persoane singure, care preferă să folosească astfel de magazine, spre deosebire de cupluri sau familii, care de regulă gătesc acasă.

De asemenea, pandemia Covid-19 a contribuit la această tendință, la momentul acela locuitorii preferând să cumpere produse rapid, din apropierea casei, după cum arată un raport McKinsey citat de CNN.

Nu în ultimul rând, numărul mare de magazine de proximitate din Coreea de Sud a generat și profituri mari, între anii 2010 și 2021, spre exemplu, acestea crescând de patru ori, de la 5,8 miliarde de dolari la 24,7 miliarde de dolari, mai mult chiar decât cifrele generate de supermarketuri.

Personalizate pentru tine