6 Iulie 2024

Jeff Bezos vrea să vândă acțiuni Amazon în valoare de aproximativ 5 miliarde de dolari după capitalizarea record pe bursa din Statele Unite



Fondatorul și președintele executiv al Amazon, Jeff Bezos, plănuiește să vândă acțiuni în valoare de aproape 5 miliarde de dolari la gigantul de comerț electronic, după ce stocul său a atins un nivel record.

Vânzarea propusă a 25 de milioane de acțiuni a fost dezvăluită într-o notificare depusă după ședința bursieră. Acțiunea a atins un maxim istoric de 200,43 USD în timpul sesiunii.

Pragul de 2.000 miliarde de dolari a fost depăşit de Alphabet Inc în aprilie, în timp ce avansul acţiunilor companiilor din domeniul tehnologiei a ajutat Nvidia Corp, Microsoft Corp şi Apple Inc să ajungă la o capitalizare bursieră de peste 3.000 miliarde de dolari.

După planul de vânzare, Bezos ar deține aproximativ 912 milioane de acțiuni Amazon sau 8,8% din acțiunile restante, notează ESM.

El a vândut acțiuni în valoare de aproximativ 8,5 miliarde de dolari în februarie, după ce acțiunile au crescut cu 80% în 2023.

Bezos este unul dintre cei mai bogați oameni din lume, cu o avere netă de 214,4 miliarde de dolari, potrivit Forbes. El este, de asemenea, fondatorul companiei spațiale Blue Origin, care a lansat un echipaj de șase persoane la marginea spațiului în mai.

Titlurile Amazon sunt în creştere de când compania a publicat rezultatele financiare din primul trimestru, când divizia de cloud a anunţat cea mai solidă creştere a vânzărilor într-un an. Acţiunile au crescut în iunie, recuperând pierderile din mai, iar anul acesta au urcat la Bursa de la New York cu 27%.

Avansul vine după ce în ultimul an compania a redus costurile şi a restructurat afacerea, pentru a profita de oportunităţile apărute în urma sporirii interesului pentru AI. În plus, afacerea Amazon Web Services şi-a accelerat creşterea, un motiv de optimism pentru investitori.

Gigantul comerțului electronic a anunțat, de asemenea, planuri de a lansa un nou site web dedicat pentru Irlanda – Amazon.ie – în 2025, deoarece urmărește să îmbunătățească experiența de retail pentru clienții noi și existenți.



Citeste si