4 Octombrie 2021

O fostă angajată a Facebook a dat cărțile pe față la scurt timp înainte de căderea WhatsApp, Instagram și Facebook



Problemele care au apărut la Facebook, WhatsApp și Instagram au loc la scurt timp după ce un fost angajat al Facebook a făcut publice mai multe informații din interiorul companiei, care zdruncină puternic imaginea rețelei sociale.

Frances Haugen, o fostă angajată a Facebook a declarat pentru Wall Street Journal că ori de câte ori a existat o dilemă morală la nivelul companiei între binele public și câștigurile propriu-zise ale Facebook, organizația a ales să pună mai presus de toate binele acesteia. Fosta angajată a depus plângeri în mod anonim și a arătat cum platforma crește gradul de ură și de dezinformare.

Haugen, care a lucrat la Google și Pinterest înainte de a se alătura Facebook în 2019, a spus că a cerut să lucreze într-o zonă a companiei care luptă împotriva dezinformării, deoarece a pierdut un prieten din cauza teoriilor conspirației online, a spus ea, potrivit AP.

Facebook, din nou și din nou, a arătat că alege profitul în pofida siguranței.

Frances Haugen, o fostă angajată a Facebook

Haugen, care va depune mărturie în fața Congresului săptămâna aceasta, a spus că speră că, venind în față, guvernul va pune în aplicare reglementări care să guverneze activitățile companiei.

Ea a spus că Facebook a dezactivat prematur măsurile de protecție concepute pentru a contracara dezinformarea, după ce Joe Biden l-a învins pe Donald Trump anul trecut. Fosta angajată susține că afacerea fondată de Mark Zuckerberg a contribuit la atacul nemaiîntâlnit de la Capitoliu din 6 ianuarie 2021.

Citește și: Probleme la Facebook, WhatsApp și Instagram. Din ce cauze nu mai merg rețelele sociale

Foto: Unsplash

După alegeri, compania a dizolvat o unitate de integritate civică în care lucrase, moment despre care Haugen spune că a fost un punct de cotitură, pentru că a realizat că Facebook nu va investi, de fapt, niciodată bani pentru ca rețeaua socială să nu se transforme în ceva periculos.

Haugen a declarat că o schimbare din 2018 a fluxului de conținut a contribuit la mai multă diviziune și rea voință într-o rețea aparent creată pentru a apropia oamenii. Este vorba despre un algoritm care favorizează conținutul care promovează discursuri ale urii. De ce s-a ajuns aici? Pentru că acest algoritm se pare că promovează mai multe reclame digitale, ce generează ulterior cea mai mare parte a publicității.

Veniturile anuale ale Facebook s-au dublat de la 56 miliarde dolari în 2018 la 119 miliarde dolari proiectate anul acesta, pe baza estimărilor analiștilor chestionați de FactSet. Între timp, valoarea de piață a companiei a crescut de la 375 miliarde de dolari la sfârșitul anului 2018 la aproape 1 trilion de dolari cât ar fi estimat în prezent.



Citeste si