21 Februarie 2007

Cele mai mari doua companii de radio prin satelit vor fuziona



XM Satellite Radio si Sirius Satellite Radio, liderii industriei, s-au hotarat, la inceputul saptamanii, sa fuzioneze, informeaza International Herald Tribune.
Aceasta miscare ar urma sa puna capat rivalitatii destul de costisitoare pentru personalitati, precum Howard Stern sau Oprah Winfrey, si abonati, existente intre cei doi giganti.

Conform contractului, investitorii XM vor primi pentru fiecare actiune detinuta cate 4,6 actiuni Sirius.

In acest moment nu se cunosc numele si sediul noii companii, dar se stie ca, in urma fuziunii, Mel Karmazin, CEO-ul Sirius, va fi directorul executiv, iar Gary Parsons va detine functia de presedinte.

XM a incheiat anul trecut cu 7,63 milioane de abonati, in crestere cu 29 de procente fata de 2005, in timp ce Sirius si-a marit numarul de abonati cu 82%, depasind pragul de 6 milioane.

O clauza stipulata in regulamentul Comisiei Federale Americane din Comunicatiide de acordare a licentelor pentru operatorii de radio prin satelit nu permite, in prezent, ca o companie radio sa detina o alta, insa se pare ca regula poate fi schimbata.

In orice caz, fuziunea va genera discutii pe tema antitrust, decizia finala apartinand Departamentului de Justitie al SUA.

Valoarea de piata a celor doua companii este de aproximativ 9 miliarde de dolari, ambele firme anuntand pierderi semnificative pentru anul trecut.



Citeste si