26 Octombrie 2006

Costurile de restructurare au scazut profitul Colgate

Compania Colgate Palmolive Co, producator de produse cosmetice, produse pentru igiena si hrana pentru animale, a raportat profituri trimestriale usor scazute, cauzate in principal de costurile restructurarii

Reprezentantii companiei au anuntat ca estimeaza obtinerea unor rezultate excelente, reflectate in cotatia actiunilor, pentru care este previzionata o crestere de peste 10%, anul acesta, excluzand din calcul costurile restructurarii si compensatiilor. Reprezentantii Colgate au anuntat ca estimeaza acelasi tip de rezultate si pentru anul 2007.

Profitul Colgate pe trimestrul al treilea 2006 a scazut, la nivelul de 344,1 milioane de dolari de la 347,2 milioane de dolari, profit inregistrat in aceeasi perioada a anului 2005. Cotatia actiunii Colgate se situeaza la nivelul de 63 de centi actiunea, cotatie identica celei din anul anterior.

in cazul in care nu sunt luate in calcul costurile restructurarii compania Colgate a inregistrat castiguri de 421,5 milioane de dolari, ceea ce inseamna o cotatie de 77 de centi actiunea, peste estimarile analistilor, tendinta aratata fiind crescatoare fata de cotatia de 67 de centi actiunea, inregistrata cu un an in urma. Veniturile Colgate au crescut, de asemenea, fata de aceeasi perioada a anului 2005, cu 51,8 milioane de dolari. Vanzarile au crescut cu 8%, la nivelul de 3,14 miliarde de dolari, peste estimarile analistuilor economici, care indicau vanzari sub nivelul de 3,08 miliarde de dolari.

Compania Colgate a anuntat, in 2004, un plan de restructurare care include reducerea cu 12% a fortei sale de munca si inchiderea unei treimi din totalul fabricilor pe care le detine. Compania a avut si cheltuieli determinate de costul campaniei publicitare deschise pentru a se apara de rivalul sau Procter & Gamble Co, care a lansat pe piata americana o noua pasta de dinti, Crest, care sa concureze produsul Colgate Total.

Colgate a anuntat majorarea cotei sale de piata pentru pasta de dinti, in SUA, cu 37,4%, pana la acest moment al anului, cu 40 de puncte de baza mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2005, cota de piata detinuta de companie fiind de 15,2%. Actiunile companiei Colgate, care acum se bazeaza pe zone profitabile, cum este productia de pasta de dinti, produsele de igiena si hrana pentru animale, au crescut cu 3,7%, in timpul celui de-al treilea trimestru, in timp ce cotatia actiunilor P&G a crescut cu 8,8%.



Citeste si