20 Iulie 2016

Un suedez care lucreaza la IKEA a deschis primul magazin fara angajati



Primul magazin fara niciun angajat functioneaza din martie in Suedia. In cei 45 de metri patrati clientii pot sa achizitioneze produsele necesare – exceptand tigari, medicamente sau alcool – si pot plati exclusiv prin intermediul telefonului, scrie Digital Trends.

Deschis in localitatea Viken din Suedia, cu 4.200 de locuitori, magazinul apartine antreprenorului in IT Robert Ilijason (39 de ani). Ideea i-a venit intr-o noapte in care avea grija de fiul sau si a ramas fara mancare speciala pentru bebelusi, fiind nevoit sa conduca 20 de minute pentru a ajunge la cel mai apropiat magazin deschis la acea ora tarzie.

In cazul magazinului pe care il detine servirea se poate face non-stop, consumatorii putand folosi o aplicatie mobila pentru a deschide usa magazinului si pentru a-si face cumparaturile. Acestia scaneaza cu telefonul codurile de bara ale produselor. Sase camere de luat vederi sunt montate in afara si in interiorul magazinului pentru a monitoriza actul de cumparare si pentru a elimina posibilitatea unui jaf. Daca usa magazinului sta deschisa mai mult de sase secunde, proprietarul este informat pe mobilul sau. La finalul fiecarei luni clientii primesc acasa factura aferenta cumparaturilor.

„Vreau sa ofer un exemplu ca se poate si pentru celelalte localitati sau orase mici. Este incredibil ca nimeni nu s-a gandit la acest model inainte”, spune antreprenorul.

Economiile realizate prin renuntarea la angajati ii vor permite, pe viitor, multiplicarea conceptului si in alte zone rurale din apropiere, crede Robert Ilijason. Antreprenorul este cel care primeste marfa si tot el o repartizeaza pe rafturi. De restul se ocupa clientii.

O provocare o constituie atragerea clientilor in varsta in magazin, acestia nefiind familiari cu tehnologia folosita. Proprietarul se gandeste la noi modalitati de deschidere a usii magazinului care sa foloseasca recunoasterea faciala sau scanere pentru amprente digitale sau chiar un angajat pentru cateva ore care sa ii ajute pe clienti sa inteleaga tehnologia moderna.



Citeste si