3 Iulie 2006

Gigantul Wal-Mart simte in conturi strategia din SUA



Compania Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, a anuntat o crestere a vanzarilor din Statele Unite de doar 1,2% in luna iunie, cea mai mica rata de crestere lunara inregistrata din aprilie 2005, titreaza Bloomberg.

Oficialii companiei estimasera initial o crestere a invasarilor cuprinsa intre 1 si 3 puncte procentuale. Retailerul cu sediul central in Bentonville, Arkansas a facut publice aceste cifre prin intermediul telefonului anuntand ca va reveni cu rezultate complete pe 6 iulie.

Wal-Mart, care este o emblema a sectorului de retail din SUA, si-a propus ca clientii simpli care cumpara produse de baza sa ajunga sa achzitioneze produse electrice si electrocasnice, dar si imbracaminte printre care linia de vestimentatie Exsto, lansata luna trecuta. In acest sens, in cele peste 1800 de magazine proprii, se prdoc schimbari radicale: spatiile comerciale sunt mult mai aglomerate in urma introducerii unui numar mai mare de cabina de proba sau toalete. Astfel, oficialii companiei se asteptau la o rata de crestere a vaznarilor mai mare.

"Cand esti un retailer de talia gigantului Wal-Mart si vrei sa faci aceste schimbari rapide, nu este chiar foarte usor," a afirmat David Heupel, analist in sectorul de retail.

Colosul american Wal Mart se extinde considerabil in afara Statelor Unite, incepand cu China. Retailerul detine actualmente de peste 50 magazine pe teritoriul chinez si are in plan deschiderea, pana la finele acestui an, a altor 20. Impactul va fi considerabil, dat fiind ca pentru noile magazine urmeaza sa fie angajati 150.000 de lucratori chinezi, iar pentru specializarea lor in domeniul alimentar si al finantelor este avuta in vedere crearea unei universitati. Afacerile Wal Mart sunt in proportie de 80% pe piata interna americana.



Citeste si