28 Iunie 2006

Univision preluat pentru 12,3 miliarde dolari

Consiliul de conducere al Univision Communications Inc. a acceptat luni seara vanzarea postului de televiziune american de limba spaniola pentru 12,3 miliarde dolari in numerar unui consortiu condus de fondurile de investitii Texas Pacific Group Inc. si Thomas H. Lee Partners, informeaza AP, citata de Rompres.

Potrivit unei surse apropiate negociatorilor, care a dorit sa-si pastreze anonimatul, suma de 12,3 miliarde dolari, sau 36,25 dolari per actiune, nu include si datoriile grupului evaluate la 1,4 miliarde dolari. Initial, consortiul condus de Texas Pacific Group Inc. si Thomas H. Lee Partners, alaturi de firmele Madison Dearborn Partners LLC, Providence Equity Partners Inc. si magnatul media Haim Saban, a oferit 11 miliarde dolari sau 35,50 dolari per actiune, oferta considerata insuficienta de Univision. Discutiile au continuat insa astfel ca la sfarsitul saptamanii trecute cele doua parti au ajuns la un acord.

Fiecare din fondurile de investitii incluse in consortiu urmeaza sa investeasca un miliard de dolari, iar magnatul Saban - o suma usor mai mica. Daca tranzactia va primi aprobarea organismelor de reglementare, achizitia ar urma sa fie finalizata in primul trimestru al anului 2007.

Un grup rival condus de concernul mexican Grupo Televisa SA, care detine o participatie de 11% in Univision si care este un important furnizor de programe pentru Univision, a incercat sa vina cu o contraoferta, insa a suferit de pe urma abandonului partenerilor investitionali.

Pe langa fondurile de investitii Carlyle Investment Management LLC, Blackstone Management Associates V LLC. si Kohlberg Kravis Roberts & Co., vineri a abandonat si postul venezuelean de televiziune Venevision, o divizie a The Cisneros Group of Companies. Venevision detine o participatie de 14 procente in Univision si este de asemenea un furnizor de programe pentru Univision.

Univision domina piata de televiziune americana in limba spaniola prin cele trei retele de televiziune - Univision, TeleFutura si Galavision - care furnizeaza peste 10 canale TV, o casa de discuri, un portal Internet si aproximativ 69 posturi de radio in limba spaniola.

Univision controleaza 80 % din piata de televiziune americana in limba spaniola, depasind de departe rivali precum Telemundo (divizie a NBC Universal) si Azteca America (divizie a TV Azteca SA).



Citeste si