20 Martie 2012
Sustenabilitatea corporativa: TOP 6 tendinte
Un numar in crestere de companii medii si mari trateaza procesul de sustenabilitate corporativa din ce in ce mai serios si integreaza obiectivele lor de business intr-o strategie verde indreptata spre mediul natural, care insa ia in considerare si fiecare dimensiune a modului in care functioneaza o afacere in mediul social, cultural, si economic, arata studiul Corporate Responsibility realizat de Ernst & Young.
Obiectivele de business vor tine cont si de deficitul anumitor resurse naturale
Rapoartele privind disponibilitatea resurselor naturale pentru mediul de business devin rapid o cerinta obligatorie pentru o parte din companii. Un numar semnificativ de respondenti au declarat ca au inceput sa fie intrebati de clienti, angajati si actionari despre sursele sustenabile de aprovizionare si achizitiile de materii prime.
Cresterea interesului pentru monitorizarea gazelor cu efect de sera
76% dintre companii au raportat public cantitatea de gaze de sera pe care instalatiile lor o emit; alte 16% au declarat ca intentioneaza sa faca acest lucru in urmatorii cinci ani, arata studiul Ernst & Young.
Creste interesul fata de sustenabilitatea corporativa
Peste jumatate dintre cei care au declarat o crestere a numarului de intrebari referitoare la sustenabilitatea corporativa au adaugat faptul ca investitorii sau actionarii au solicitat detalii referitoare la publicarea de catre companie a unui raport de sustenabilitate.
Implicarea tot mai accentuata a CFO-ului in procesul de sustenabilitate
Respondentii au mentionat ca reducerea costurilor si managementul riscurilor reprezinta obiective cheie incluse in planul de sustenabilitate al companiei - ambele fiind foarte importante pentru un CFO.
"Cresterea numarului de solicitari din partea analistilor bursieri referitoare la aspectele de sustenabilitate ale companiei reprezinta un alt motiv cheie pentru care CFO-ul se implica tot mai mult in proces", conform studiului.
Cresterea rolului jucat de angajati in procesul de sustenabilitate corporativa
Dar, un top al primilor trei grupuri tinta de la care pornesc initiativele companiei in procesul de sustenabilitate, angajatii au fost clasati pe locul doi (22% dintre respondenti), in urma clientilor (37%) si in fata actionarilor (15%).
Astfel, proiectele de sustenabilitate devin metode de fidelizare a angajatilor, contribuie la atragerea si retinerea lor in companie, imbunatatesc randamentele operationale, intaresc relatiile cu clientii, majoreaza gradul de inovatie si consolideaza legaturile comunitare.
Creste interesul clientilor, investitorilor si analistilot pentru sondaje referitoare la sustenabilitatea companiilor
Insa, multe dintre evaluarile si clasamentele care se fac nu au nevoie de participarea companiei, bazandu-se pe propriile surse de informare furnizate de companiile de cercetare, ONG-uri, mass-media sau propriile rapoarte de sustenabilitate.
In acest context, companiile trebuie sa se asigure ca datele despre ele sunt exacte, echilibrate si actualizate. Este, de asemenea, un motiv in plus pentru care companiile ar trebui sa incerce sa-si comunice informatiile despre programele de sustenabilitate inainte de a o face altii.