25 Ianuarie 2010

Apple si Nokia isi impart piata de publicitate mobila



Producatorii de telefoane Apple si Nokia detin cea mai mare pondere in piata globala de telefonie si publicitate mobila, iar aceasta va continua sa creasca.
In ultimul trimestru din 2009, sistemul de operare folosit de Apple in iPhone si iPod Touch este cel mai raspandit in Europa de Vest, America de Nord, America Latina si Oceania (Australia, Noua Zeelanda), in timp ce telefoanele mobile Nokia si sistemul de operare Symbian detin pozitia de lider in pietele din Africa, Asia si Europa de Est, anunta un raport al companiei de cercetare AdMob, citat de CNET News.

AdMob, companie care vinde reclama companiilor de publicitate in platformele mobile, estimeaza ce telefoane si ce sisteme de operare sunt folosite in diferite regiuni ale lumii.

In 2009, la nivel global Nokia a pierdut cota de piata in fata lui Apple, anunta AdMob, a carei pondere in reclamele mobile au scazut la 18% in trimestrul patru fata de 33% cat era cu un an in urma.

Cererea pentru publicitate prin terminalele Apple au crescut de la 9% cat era in ultimul trimestru din 2008 la 36%, anunta AdMob .

In ultimul trimestru din 2009, producatorul taiwanez de telefoane HTC detine o cota de 6% in crestere de la 1%, datorita vanzarilor puternice de telefoane cu sistem de operare Android din America de Nord si Europa de Vest.

Desi smartphone-urile au reprezentat 14% din totalul telefoanelor mobile vandute in ultimul an, acestea detin 39% din traficul generat de compania AdMob. Cota telefoanelor Android au crescut la 16% in ultimul trimestru de la 1% cat era in 2008.



Citeste si