"Obiectivul de stagnare a cotei de piata a fost surprinzator de modest", a declarat Tero Kuittinen, analist MKM Partners. "Este destul de probabil ca Nokia sa piarda cota de piata in India si China. Ar putea obtine rezultate pozitive daca ar echilibra vanzarile din Asia cu cele din America de Nord si Europa", a adaugat analistul.
Compania a lansat noi telefoane cu ecran tactil si si-a imbunatatit aplicatiile pentru a concura cu iPhone, cu care Apple a devenit cel mai profitabil producator de telefoane din lume, potrivit Strategy Analytics. Nokia a fost depasita de Apple in segmentul aplicatiilor, noul camp de batalie pentru producatorii de telefoane. Principala divizie a telefoanelor ieftine, care reprezinta 55% din vanzarile totale de telefoane mobile, a fost, de asemenea, erodata de rivalii din China si alte piete emergente.
Nokia a anuntat ca anul viitor se va axa pe extinderea diviziei sale de servicii, pe imbunatatirea marjelor si pe raspandirea liniei sale de smartphone-uri la nivel global.
"Exista o importanta oportunitate pentru Nokia de a dispune de o noua crestere in industria noastra", a declarat directorul executiv, Olli-Pekka Kallasvuo. "Am analizat segmente in care sa introducem telefoane inteligente la preturi mai mici, in timp ce crestem marjele de profit", a declarat CEO-ul.
Compania finlandeza urmareste marje de profit pentru diviziile de terminale si servicii intre 12-14% in 2010. Nokia se asteapta la cheltuieli operationale de peste 5,7 miliarde euro in 2010.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: