Peste 1.480 de utilizatori de telefonie din Romania au ales sa isi schimbe operatorul de servicii de comunicatii fara a-si pierde numarul de telefon in prima saptamana de la lansarea portabilitatii.
“Numarul de cereri de portare s-a dublat de la o zi la alta. Astfel, daca in prima zi au fost depuse 97 de cereri, in ziua a doua numarul acestora a ajuns la 183, iar in cea de a treia zi se inregistrau deja la 372 de cereri. De vineri si pana luni, in sistem au mai fost depuse inca 829 de cereri, luni, la ora 16:00, numarul total al cererilor de portare fiind de 1.481”, a declarat, pentru Wall-Street, Liviu Nistoran, presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii.

Portabilitatea va trebui sa reflecte capacitatea operatorilor de a lansa oferte competitive pentru a-si tine clientii

„Ne dorim sa vedem o piata pe care portabilitatea sa contribuie la jocul competitiv, iar numarul de portari sa reflecte nu nemultumirea fata de un anume operator, ci atractia fata de o oferta mai buna la un pret mai avantajos. Succesul portabilitatii nu trebuie evaluat in functie de numarul de portari care au loc, ci trebuie apreciat mai ales in functie de eforturile pe care le fac operatorii pentru a-si pastra clientii, prin oferte mai avantajoase, calitate mai buna a serviciilor si tarife mai mici”, a mai spus Nistoran.

Potrivit acestuia, numarul cererilor de portare este normal pentru aceasta etapa, urmand probabil ca ritmul cererilor de portare sa creasca in perioada urmatoare, pe masura ce utilizatorii afla despre aceasta posibilitate si decid daca ea le este sau nu utila.

Primii care vor alege schimbarea furnizorului de telefonie cu pastrarea numarului de telefon sunt clientii persoane fizice, urmand ca anul viitor sa se inregistreze un adevarat boom al clientilor corporate care vor porta.

“In primele luni cred ca vor porta mai mult clienti persoane fizice din cauza restrictiei pe care am impus-o in prima perioada, in care se pot inregistra doar 300 de cereri de portare pe zi, iar incepand cu anul viitor, se va inregistra un boom in ceea ce priveste clientii business, care vor alege sa schimbe operatorul”, a declarat Liviu Nistoran, presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii.

Portabilitatea pe segmentul telefoniei mobile va fi mult mai ridicata decat cea pe telefonie fixa din cauza infrastructurii operatorilor, fara o prezenta solida la nivel national.

“Ca numar, estimez ca, in urmatorii doi ani, 20-25% dintre abonatii de telefonie mobila vor porta. Pe telefonie fixa nu pot estima intrucat nu exista o acoperire uniforma a teritoriului de catre toti cei trei operatori semnificativi ”, a mai declarat Nistoran.

Operatorul de telefonie mobila Cosmote Romania este optimist in ceea ce priveste numarul de clienti pe care ii va atrage, avand in vedere ca prima saptamana a fost conform estimarilor companiei.

“La aproape o saptamana de la lansarea acestui sistem, asteptarile ne-au fost confirmate in privinta numarului de clienti pe care il vom atrage. In continuare, suntem increzatori ca vom reusi sa atragem si in Romania o parte importanta a consumatorilor care doresc sa isi schimbe furnizorul”, au declarat reprezentantii Cosmote Romania.

Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa din Romania, a inregistrat pana acum la nivel natioal patru cereri de la clienti care doresc sa porteze in alta retea fixa.

Contactati de publicatia Wall-Street, reprezentantii Vodafone Romania si Orange nu au dorit sa faca niciun comentariu asupra numarului de cereri de portare.


Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri