Haos creat de către o întrerupere a serviciilor oferite de Microsoft, problemă ce afectează aplicațiile sale Microsoft 365 și face ca numeroase companii, fie că sunt din aviație, retail, mediul bancar sau media, să nu își poată desfășura activitatea în mod normal, scrie The Guardian.com.

UPDATE 12:50 O nouă reacție a Microsoft: Suntem conștienți de o problemă care afectează dispozitivele Windows ca urmare a unei actualizări de la o platformă software terță. Ne așteptăm ca o soluție să apară cât de curând”, precizează un reprezentant al Microsoft, citat de BBC.

UPDATE 12:10
Probleme sunt semnalate și de companiile aeriene Lufthansa și SAS Airline. Lufthansa precizează că, în acest moment, ar putea avea o serie de limitări când vine vorba de rezervări, însă este căutată o soluție. Aceleași probleme cu rezervările sunt regăsite și la SAS Airline.

De asemenea, probleme sunt înregistrate și pe aeroportul din Praga, unde este afectat sistemul de check-in, ceea ce duce la întârzieri pentru mai multe zboruri.

UPDATE 11:53 Sunt 4 zboruri afectate de căderea sistemelor IT care cauzează probleme la nivel global, conform informațiilor primite de wall-street.ro de la reprezentanții CNAB(Compania Națională Aeroporturi București):

  • Wizz 3125 catre Abu Dhabi (intarziere estimata o ora)
  • Wizz Air catre Bologna (intarziere 48 min).
  • Wizz air 3021 catre Tenerife (intarziere o ora si 10 min estimata)
  • Wizz air 3099 catre Memmingen (estimare intarziere 45 min)

UPDATE 11:50 Valoarea de piață a companiei Crowdstrike (CRWD) se prăbușea vineri cu 11 miliarde de dolari, luând în calcul tranzacțiile premarket făcute înaintea deschiderii bursei americane Nasdaq.

Anteriori căderii de astăzi, compania era evaluată pe bursă la 83,4 mld. dolari. Acțiunile scădeau însă cu 13,2% în premarket trading, de la 343,05 dolari, la 297,49 dolari.

UPDATE 11:20: Din ce în ce mai multe companii indică faptul că problemele ar fi plecat de la Crowdstrike , compania de cybersecurity care a deschis în 2018 un centru de inovație la București, centru despre care wall-street.ro a scris AICI. Telstra Group, un gigant australian de telecomunicații a precizat pe X că „probleme globale ce afectează Microsoft și Crowdstrike” sunt de vină pentru modul în care funcționează serviciile lor.

American Airlines, cea mai mare companie aeriană din lume ca număr de pasageri, a precizat pentru BBC că niciun zbor programat nu poate decola. Compania precizează că sistemele IT sunt afectate de o problemă tehnică pe care o au cu Crowdstrike și care afectează mai mulți operatori.

UPDATE 11:15: Zborurile companiilor WizzAir și Eurowings sunt afectate de către defecțiunea majoră a serviciilor informatice, iar dimineață au fost afectate cele ale companiilor Ryanair și Turkish Airlines, a confirmat pentru HotNews.ro un reprezentant al Aeroportului Otopeni.

„Este un sistem global SITA care depinde de Microsoft Cloud, iar acesta a căzut și a afectat SITA și companiile”, a explicat acesta pentru sursa citată.

Știre inițială:

Problemele sunt semnalate la nivel global, de diverse companii. Un lanț de cafenele din Regatul Unit al Marii Britanii semnalează faptul că nu mai poate procesa plățile, în același timp fiind semnalate probleme majore și de către aeroporturi din Noua Zeelandă, Japonia sau Statele Unite ale Americii.

BBC precizează că există o serie de rapoarte ce sugerează că de vină ar putea fi Crowdstrike, o companie de cybersecurity, prezentă și la noi în țară, și care a lansat un update al antivirusului său ce ar fi afectat produsele Windows. Publicația străina a contactat compania, dar nu a primit încă un raspuns, adăugând că nu este clar dacă cele două probleme au legătura una cu cealaltă sau este doar o „furtună perfectă” ce afectează sistemele simultan.

știre în curs de actualizare

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri