Automatizarea operațiunilor din zona de suport poate naște frustrări atât în rândul angajaților, cât și în al clienților, dacă nu este realizată corespunzător. Am discutat despre cum integrezi AI-ul în departamentul de suport cu Jiri Havlicek, CEO Daktela, și Mihai Nica, Country Manager Daktela România, una dintre principalele companii din regiune ce oferă soluții de Call & Contact Center All-in-one în cloud.

Fie că vorbim de industria telecom, cea financiară sau de e-commerce, am observat în ultimii ani o trecere către diverse soluții prin care interacțiunea cu call-center-ul a fost digitalizată. Toată această transformare și-a pus amprenta asupra experienței clientului într-un punct în care acesta este destul de sensibil: momentul în care are nevoie de ajutor.

Jiri Havlicek, CEO Daktela, este de părere că businessurile trebuie să se uite la automatizarea proceselor, însă acest lucru trebuie făcut în așa fel încât să fie păstrată calitatea serviciilor. Sunt diverse scenarii de lucru, scenarii în care companiile automatizează diverse etape în așa fel încât angajatul din call center nu mai stă să caute informații sau să facă anumite proceduri repetitive și poate rezolva mai rapid solicitările clienților.

De asemeena, CEO-ul Daktela precizează că dincolo de schimbăriel aduse în ceea ce privește treaba agentului din call-center, businessurile trebuie să se uite la automatizarea răspunsurilor pentru solicitările simple, precum cea în care clienții vor să verifice statusul unei comenzi.

„În general, cel mai mare risc în ceea ce privește utilizarea Inteligenței Artificiale este acela de a o folosi pentru scenarii greșite. Acest lucru ar putea enerva clienții. Sunt unele situații în care companiile se ascund complet în spatele unui chatbot și este imposibil să iei legătura cu o persoană reală, ceea ce este frustrant(...) Trebuie să te uiți cu atenție la toate scenariile, sunt unele în care clientul vrea să aibă o rezolvare rapidă și poate fi ajutat prin automatizare, dar sunt și cazuri în care clientul vrea să îi explice cuiva care este situația complexă prin care trece”, precizează Jiri Havlicek(foto) într-un interviu acordat wall-street.ro.

Daktela AI este portofoliul de soluții alimentate de Inteligența Artificială al companiei din Cehia , soluții pe care a început deja să le ofere și pe piața din România. Daktela AI include soluții precum voicebot, mailbot, chatbot sau copilot.

Compania precizează că soluțiile sale AI pot aduce o reducere a costurilor de până la 30%, îmbunătăți experiența clientului, creșterea vânzărilor și o analiză mai bună a conversațiile pe care le ai cu clienții.

Daktela în România: cum arată planurile

Daktela are în România 40 de clienți din zone precum cea de retail, turism, logistică sau servicii. Mihai Nica a precizat care sunt obiectivele companiei pentru țara noastră, punctând necesitatea implementării unor soluții care să reprezinte un mix de activitate AI cu cea a resursei umane.

„Le putem oferi clienților posibilitatea de a debloca resursa umană și de a o scăpa de acțiunile repetitive care pot crea frustrare în cadrul angajaților, dându-le astfel posibilitatea de a se ocupa de sarcini mai antrenante. În 2024 ne dorim să creștem adopția de soluții AI(...) Suntem în discuții cu zece potențiali clienți pentru modulele de AI, atât pentru chatbot, voicebot și mailbot. Vrem ca la finalul anului să ajungem la 60 de clienți în România și cel puțin 10 clienți cu module Daktela AI implementate”, precizează Mihai Nica(foto) pentru wall-street.ro.

Sursa foto: Daktela

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri