21 Februarie 2022

Alexandra Lucescu, SoftOne: Soluțiile Cloud nu sunt doar o opțiune, ci nucleul transformării digitale



Aflându-ne într-o criză globală de aproape doi ani, a devenit extrem de clar faptul că soluțiile Cloud nu sunt doar o opțiune, ci mai degrabă nucleul transformării digitale, precizează Alexandra Lucescu, Director de Operațiuni SoftOne România, unul din leaderii de pe piața soluțiilor Cloud ERP din Europa de Sud-Est într-un interviu acordat Wall-street.ro.

Impactul economic al ultimilor doi ani nu s-a resimțit în mod egal în rândul întreprinderilor, companiile mici și mijlocii fiind mult mai expuse riscurilor decât organizațiile mari în ceea ce privește gestionarea proceselor interne și a operațiunilor critice.

”Restricțiile impuse în 2020 au forțat subit IMM-urile să funcționeze de la distanță, iar companiile care nu au avut o infrastructură digitală pusă la punct au intrat într-o cursă contra cronometru pentru a implementa soluții software de business care să le asigure continuitatea afacerii”, adaugă Lucescu.

În 2021, reprezentanta SoftOne descrie evoluția procesului de transformare digitală ca având aceeași intensitate ca în anul anterior, însă într-un mod mult mai organizat, pandemia reușind să schimbe mentalitatea persoanelor de decizie din mediul de business.

”Au devenit mult mai deschise la schimbare și la soluțiile alternative pentru desfășurarea activității. Comparativ cu anul 2020, cea mai semnificativă diferență constă în dorința de schimbare și de adaptare la noua normalitate. Piața din România este pregătită să se digitalizeze” spune Alexandra Lucescu într-un interviu acordat Wall-street.ro.

Schimbarea mentalității și creșterea gradului de transformare digitală s-a văzut și în rezultatele SoftOne, pentru care ultimii doi ani au fost cei mai performanți ai grupului, într-o perioadă de dezvoltare accelerată pe parcursul a 10 ani. Creșterea la nivel local a fost de peste 40% pentru soluțiile Cloud și de mobilitate în 2021.

”Aflându-ne într-o criză globală de aproape doi ani, a devenit extrem de clar faptul că soluțiile Cloud nu sunt doar o opțiune, ci mai degrabă nucleul transformării digitale(...) Mobilitatea afacerilor este, de asemenea, o tendință care s-a evidențiat odată cu schimbările provocate de pandemie. În 2022, pe măsură ce ne îndreptăm către un viitor marcat de criza Covid-19, accesul la informații în timp real devine un standard, precum și mobilitatea companiilor susținută de IoT. De asemenea, inteligența artificială și tehnologia machine learning vor influența sistemele de business mulți ani de acum înainte. Ne așteptăm ca automatizarea inteligentă a proceselor, dezvoltarea unor funcționalități avansate de analiză predictivă și prelucrarea datelor prin intermediul AI să devină următoarele standarde în industrie”, concluzionează Lucescu.

ERP este un acronim pentru ”Enterprise Resource Planning” și reprezintă în mare un sistem informatic pe care companiile îl folosesc pentru a-și gestiona resursele. Este un software în care reprezentanții business-urilor au acces la un format mai bine structurat în ceea ce privește datele referitoare la procese și operațiuni din diverse zone de business, fie că vorbim de vânzări, achiziții, contabilitate sau managementul relațiilor cu clienții.



Citeste si