29 Iulie 2006

Microsoft schimba macazul: concentrare pe Internet si divertisment



Era Bill Gates s-a terminat. Microsoft se va concentra in urmatorii ani pe segmentul de Internet si pe cel de aplicatii si produse de divertisment, trecand asa zisul segment desktop, al sistemelor de operare, pe plan secund
Microsoft Corp. si-a prezentat joi, in cadrul unei intalniri anuale cu analistii financiari, noile sale planuri de dezvoltare in perioada urmatoare. Potrivit acestora, Microsoft se va concentra mi mult pe segmentul de divertisment, unde pentru inceput va lansa un concurent pentru iPod-ul Apple, si pe segmentul de Internet, dorind sa obtina venituri mai mari din plasarea publicitatii online.

Directorul executiv al Microsoft, Steve Ballmer, a anuntat noua era in cadrul intalnirii anuale cu analistii financiari, scrie Washington Post. Bill Gates a lipsit de la aceasta intalnire, fiiind pentru prima oara in ultimii ani cand intrunirea nu este deschisa de discursul sau. Fondatorul si presedintele Microsoft a anuntat in urma cu o luna ca isi va limita in urmatorii doi ani rolul sau in cadrul companiei, si deja a inceput sa aiba mai putine responsabilitati, in acest moment fiind in vacanta in Africa.

Campionul inovatiei

Ballmer, impreuna cu noul Chief Software Architect la Microsoft, Ray Ozzie, au vorbit despre noile directii de dezvoltare ale companiei in fruntea carora se afla, acestea fiind semnficativ diferite de imaginea pe care o are gigantul IT in acest moment. Eram o companie desktop asa am fost priviti multi ani. Incercam sa dezvoltam doua noi segmente de baza ale afacerilor noastre: unul pe Internet si unul in divertisment, a afirmat Steve Ballmer in incercarea de a creiona noua identitate a Microsoft.

CEO-ul Microsoft a mai spus ca traieste senzatia unei noi slujbe, cu noi responsabilitati, din momentul in care Bill Gates a anuntat retragerea sa treptata din fruntea Microsoft. Parca as avea o noua slujba... Trebuie sa devin campionul inconstetabil al inovatiei, a mai spus Ballmer.

Incertitudinea Vista si ofensiva contra Apple

Compania a dezamagit intreaga industri in momentul in care a amanat lansarea noului sistem de operare Vista, chiar si noul termen, ianuarie 2007, nemaifiind atat de sigur dupa ce Gates a declarat in urma cu cateva saptamani ca exista 20% sanse ca lansarea sa fie dinou amanata. Aceasta posibilitate a fost intarita si de seful diviziei de servicii si platforme tehnologice, Kevin Johnson, care a afirmat in cadrul intalnirii cu analistii financiari ca Vista va fi lansat in momentul in care va fi gata. Johnoson a estimat ca veniturile obtinute din programele de operare ale Microsoft vor creste in anul fiscal 2006 (care a inceput la 1 iulie) cu 8-10%, de la 13,2 miliarde de dolari la 14,3-14,5 miliarde de dolari.

Ray Ozzie a afirmat ca Microsoft nu se va mai gandi la probleme pe care le au sistemele sale de operare, ci ca in schimb se va concentra pe nevoile si cerintele utilizatorilor. Astfel, Microsoft planuieste lansarea unui rival pentru iPod-ul celor de la Apple, produs care se va numi Zune. Compania va lansa o serie de aplicatii de muzica si divertisment ce vor alcatui programul Zune care va incepe anul acesta.

Microsoft a lasat sa se inteleaga ca dispozitivul va fi capabil sa citeasca atat fisiere audio, cat si fisiere video, la fel ca si principalul concurent, Apple iPod. Acesta a fost lansat in urma cu cinci ani si a monopolizat piata americana unde are 80% din vanzarile de playere mp3. De asemenea, Microsoft a incheiat un acord de colaborare cu postul de televiziune MTV pentru a oferi un magazin virtual de muzica digitala, acesta reprezentand o alternativa pentru mahazinul iTunes al celor de la Apple, liderul segmentului.

In acelasi timp Microsoft doreste sa isi sporeasca veniturile si din afacerea sa cu console video, planuind sa introduca in jocuri imaginea mai multor companii. De asemenea, in cautarea de noi surse de venit, Microsoft a achizitionat de curand software-ul de servicii medicale Azyxxi, intergand in cadrul companiei si o buna parte a echipei care a creat programul.

In ciuda acestor anunturi Microsoft trebuie sa faca fata nemultumirii investitorilor, care sunt dezamagiti de faptul ca actiunile companiei au stagnat in ultima perioada. Actiunile Microsoft au pierdut joi doua procente, ajungand sa fie tranzactionate la valoarea de 23,87 de dolari, analistii punand aceasta scadere pe seama refuzului lui Johnson de a oferi detalii clare privind data lansarii noului Vista.



Citeste si