15 Iunie 2006

Dell vrea sa puncteze pe piata serviciilor

Noile produse ascut competitia, cu nume precum HP si IBM, pe noi segmente de piata
Acum doi ani, Michael Dell, omul care a revolutionat piata de PC-uri pornind de la asamblarea de computere in dormitorul campusului universitatii, a spus ca are ambitia sa transforme Dell intr-o afacere cu venituri de 80 de miliarde de dolari. Pentru aceasta, are de atacat zona de business si cea a serviciilor.

Cu cele 56 de miliarde de dolari realizate de liderul mondial al pietei de PC-uri in anul fiscal 2006, Michael Dell pare inca departe de obiectivul propus. Industria de profil trece prin schimbari de esenta, invazia chinezilor si taiwanezilor pe piata, cu produse mult mai competitive din punctul de vedere al pretului, punand destule probleme numelor mari precum HP, Dell sau Fujitsu-Siemens. Care se vad nevoiti sa se retraga catre zone de business, cu o marja de profitabilitate mai serioasa decat cele cinci procente pe care le aduc, in momentul actual, vanzarile de computere personale.

Dar Michael Dell si echipa sa de manageri au intuit mai demult schimbarea. Compania si-a prezentat, saptamana trecuta, la Monte Carlo, strategia pe zona clientilor business si cateva produse, servere si solutii de stocare pentru a sustine cresterea veniturilor din segmentul amintit. Dar, mai important, compania va accelera afacerile pe zona de servicii IT, unde, in primul trimestru al anului fiscal 2007, a realizat venituri cu 28% mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent. Compania va anunta abia la finele acestei luni noua sa abordare a pietei de servicii si produsele care o vor acompania. Dell a incheiat inclusiv parteneriate strategice pe acest segment, dar reprezentantii companiei nu au dorit sa faca nici un comentariu pana la anuntul oficial de pe 28 iunie.

Un lucru e cert, insa. Modelele Dell Direct si Dell Build-to-Order, sistemul de vanzari directe si cel de productie de computere pe baza specificatiilor cerute de clienti vor sprijini noua stategie cu baza mare de date culeasa pana acum de companie in ceea ce priveste cerintele clientilor. Noul focus al producatorului IT va fi pe Europa, Orientul Mijlociu si Africa (zona EMEA). Am investit masiv in afara Statelor Unite, pentru a creste veniturile obtinute din aceste regiuni, spune Jeff Kimbell, directorul de marketing EMEA al companiei. Dar Dell nu va concura pe segmentul serviciilor software. Nu vrem ca in locul solutiilor Microsoft, de exemplu, sa oferim uneltele noastre, ci sa integram in acestea produsele de management al hardware-ului, mai spune Kimbell. Dar unul dintre produsele Microsoft tot a fost inlocuit, macar in parte, in noua strategie de dezvoltare a businessului Dell. Serverele Linux fac parte din linia de productie, care pana acum a inclus doar unitati dedicate sistemului de operare Windows.



Citeste si