Pe langa fondurile directe pe care compania americana le va obtine din urma noii sale afaceri, Google va avea acces la un bagaj de resurse informationale de nepretuit: date financiare legate de obiceiurile utilizatorilor. Aceste date vor oferi noi informatii gigantului online cu ajutorul carora va putea targeta mult mai bine reclamele postate pe Internet. Precizia acestei noi targetari ar putea fi revolutionara, a comentat Jordan Rohan, analist la RBC Capital Markets.
In plus, Google va afisa pe pagina sa de rezultate oferite pentru cautari o sigla - comerciant de incredere Gbuy - alaturata fiecarui comerciant care va accepta sa intre in noul sistem de plati online. Analistii se asteapta ca aceasta marca de incredere sa creasca rata de click-uri pe banner si implicit sa aduca venituri mai mari companiei americane. Cu toate acestea este asteptata o reticenta din partea comerciantilor care s-ar putea teme ca Google va folosi noile informatii impotriva lor, incarcand nota de plata a serviciilor de publicitate online.
Pentru a isi face oferta si mai atragatoare, Google a anuntat ca in prima faza nu va taxa companiile care vor intra in sistem, GBuy devenind astfel un competitor serios pentru sistemul PayPal al celor de la eBay liderul pietei. Chiar si dupa ce Google va incepe sa taxeze comerciantii, taxa perceputa, de 1,5-2% va fi mai mica comparatic cu cea a eBay. Cu toate acestea, analistii sunt de parere ca pe termen scurt GBuy nu va reprezenta un pas urias pentru Google ci mai degraba un atac la adresa eBay.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: