3 Mai 2006

Acer va miza in viitor pe televizoarele LCD

Grupul Acer Inc., numarul patru in topul producatorilor mondiali de calculatoare personale, intentioneaza ca peste noua luni sa vanda televizoare cu ecran pe baza de cristale lichide (LCD) in intreaga lume, estimand ca vanzarile mondiale de PC-uri vor scadea, transmite Rompres

Anul trecut, Acer a inceput sa produca televizoare LCD pentru Europa, cea mai mare piata a sa. "Televizoarele LCD pot deveni a treia categorie de produse care contribuie la cresterea cifrei noastre de afaceri. Intentionam ca in urmatoarele sase-noua luni sa ne extindem comercializarea acestor produse pe majoritatea pietelor din lume", a declarat presedintele Acer, Gianfranco Lanci. Aceasta cu atat mai mult cu cat anul trecut s-a inregistrat o scadere medie de aproximativ 20 de procente a preturilor PC-urilor, urmand sa scada si in acest an cu aproximativ cinci procente.

Lanci a prognozat ca in 2006 pretul mediu al notebook-urilor va ramane undeva peste 1.000 de dolari, iar pretul calculatoarelor desktop, fara monitor, va ramane undeva intre 500 si 600 de dolari.

Potrivit firmei de consultanta IDC, cresterea anuala a livrarilor mondiale de PC-uri va fi in 2006 de aproximativ 10,5 procente, dupa ce in 2005 ritmul de crestere anual a fost de 16 procente. in schimb, o alta firma de consultanta, ISuppli Corp, apreciaza ca in 2006 livrarile mondiale de televizoare LCD vor creste cu 60 de procente, pana la 31,4 milioane unitati, pe masura ce scaderea preturilor va incuraja tot mai multi consumatori sa-si inlocuiasca televizoarele cu tub catodic cu televizoare cu ecran plat. in acest sens, grupul japonez Sharp Corp., liderul mondial pe piata televizoarelor LCD, si-a sporit investitiile pentru a construi cea mai mare uzina de LCD-uri din lume, in timp ce rivalii Sony Corp. si Samsung Electronics Co. si-au majorat productia la firma lor mixta care produce paneluri LCD.

In primul trimestru al acestui an, 59 la suta din cifra de afaceri a companiei Acer a provenit din comercializarea de notebook-uri si aproximativ 15 procente din vanzarea de computere personale tip desktop. in aceeasi perioada, cota de piata globala a grupului Acer a fost de aproximativ cinci procente, in crestere fata de 3,9 procente in perioada similara a anului trecut, Acer reusind sa castige teren in raport cu liderul Dell, in special pe pietele din SUA si China.



Citeste si