Standard&Poor’s a retrogradat vineri ratingul producatorului finlandez de telefoane mobile Nokia cu o treapta, in categoria "junk" nerecomandata investitiilor, din cauza inrautatirii perspectivelor veniturilor si profitabilitatii grupului, informeaza
Mediafax.
Ratingul pentru datoriile pe termen lung a fost revizuit de la nivelul "BBB-" la "BB+", iar cel pentru datoriile pe termen scurt de la "A-3" la "B". Perspectiva calificativelor este negativa, se arata intr-un comunicat al agentiei de evaluare financiara.
Masura reflecta reducerea estimarilor S&P privind veniturile diviziei de telefoane si servicii a Nokia, in 2012, precum si a celor referitoare la profitabilitate si fluxul de capital.
"Consideram ca veniturile diviziei de telefoane si servicii ar putea scadea in 2012 cu acelasi ritm ca in 2011 (minus 18%), dupa ce Nokia a raportat in primul trimestru venituri sub asteptari, in special in cazul smartphone-urilor cu sistem de operare Symbian", se arata in comunicat.
S&P anticipeaza ca vanzarile telefoanelor cu sistem Lumia vor creste in timp, dar insuficient pentru a compensa declinul rapid al veniturilor aduse de aparatele dotate cu Symbian.
Agentia de evaluare financiara Fitch a retrogradat la randul sau in aceasta saptamana Nokia la "BB+", ca urmare a declinului cotei de piata, si a anuntat ca perspectiva ramane negativa.
Saptamana trecuta, Nokia a raportat o pierdere importanta pentru primul trimestru, a renuntat la directorul de vanzari si a promis noi reduceri de costuri.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Te-ar putea interesa și: