16 Martie 2006

Solutii IT&C de combatere a fraudei in asigurarile auto

Bazele de date electronice cu informatii referitoare la politele de asigurare auto pot reprezenta o solutie pentru combaterea fraudei in acest domeniu.
Greengrass Group a prezentat miercuri, in cadrul unei conferinte de presa, solutiile RAPID si ACID de stocare a informatiilor referitoare la politele de asigurare auto, istoricul autovehiculelor asigurate, respectiv al asiguratilor transmite Rompres.

Prin intermediul programului RAPID (Romanian Automotive Policy Information Database - Baza de informatii a politelor de asigurare auto din Romania), companiile de asigurare, introducand informatii in aceasta baze de date, pot afla daca pentru anumite automobile sau asigurati exista mai multe polite in derulare, pot accesa informatii referitoare la polite expirate sau anulate, la istoricul asiguratului etc.
 
Programul ACID (Auto Claims Information Database - Baza de informatii referitoare la cererile de despagubire a asiguratilor auto) ofera companiilor de asigurari posibilitatea de a crea o bogata sursa de informatii pentru a oferi asistenta in privinta riscului in subscrierea viitoarelor polite, prin introducerea de informatii referitoare la cererile de despagubire in baza de date ACID.

Cele doua solutii ofera companiilor de asigurari posibilitatea de a accesa informatii referitoare la un posibil client, inainte de a contracta acel client, in acelasi timp.

"Sistemele RAPID si ACID devin cu adevarat eficiente in momentul in care toate companiile de asigurari au acces la bazele de date", a aratat presedintele companiei, Ian Robinson.

In acelasi timp, informatiile sunt securizate astfel incat nici o companie nu poate vedea datele altei companii, a mai precizat acesta.

Sistemele sunt implementate, in momentul de fata, in America de Nord si Canada, Romania putand fi, astfel, prima dintre tarile continentului european care va dispune de acest sistem.

"Pana in prezent, in asigurarile auto romanesti nu au fost foarte intens utilizate sistemele informatice, ceea ce a dus la stocarea unui volum de informatii gresite sau incomplete", a precizat, in acest context, reprezentantul Allianz Tiriac prezent la eveniment, Marius Balica, membru in consiliul director al companiei. "De aceea, inainte cu un an de a implementa asemenea sisteme trebuie sa imbunatatim calitatea informatiei din baza noastra de date", a precizat acesta.

"Ma bucura optimismul cu care se asteapta implementarea acestui sistem in Romania", a aratat si reprezentantul Comisiei de supraveghere a Asigurarilor, Albin Biro, referindu-se la informatiile eronate sau incomplete furnizate de societatile de asigurare referitor la politele RCA din decembrie 2005 si pana in prezent, respectiv la faptul ca este posibil ca, pana la jumatatea acestui an, 90 la suta din aceste informatii sa fie completate sau corectate.
       
Piata politelor de Raspundere Civila Auto a crescut in 2005 cu 40 la suta, proportional cu aceasta dezvoltandu-se, in Romania, si frauda in asigurari auto, au mai aratat oficialii.



Citeste si