El a aratat ca aceasta limitare a cheltuielilor ar fi efectul unei prudente mai mari fata de veniturile lor pe fondul crizei mondiale si nu un efect direct al crizei financiare mondiale pe piata de leasing din Romania.
"Daca situatia se va ameliora pe plan extern, probabil ca vom observa un efect pozitiv si in Romania", a mai spus Constantinescu.
In ce priveste strategia de afaceri a companiei, el a mentionat ca Unicredit Leasing se va orienta in perioada urmatoare catre segmente ale economiei mai dinamice, acordand finantari pentru echipamente si vehicule comerciale de tonaj mic.
Segmentul de vehicule comerciale de mare tonaj, cum ar fi trailerele care se folosesc de obicei in constructii, a inregistrat o incetinire a cresterii, la fel ca piata de leasing imobiliara si cea auto, sustine directorul de la Unicredit Leasing.
"Piata de autovehicule second-hand este greu de controlat" si nu reprezinta o solutie pentru firmele de leasing si clienti, in conditiile in care in Romania nu exista un sistem adecvat de evaluare a uzurii masinii, a mentionat Constantinescu.
El a explicat ca un autovehicul de 2-3 ani poate fi intr-o stare avansata de uzura, daca acesta nu a fost bine intretinut ori a fost folosit pentru alte activitati.
"In Romania, este nevoie de un standard minim de verificare in acest sens, care se poate face in service-uri", considera Constantinescu.
"Exista un risc pe care il avem si noi, dar si clientul, in conditiile in care un autovehicul de 2-3 ani are un grad ridicat de uzura", a mai spus el.
Unicredit Leasing a lansat o oferta "anti-criza", cu Casco gratuit pentru un an
Constantinescu a precizat ca Unicredit Leasing a lansat un produs pentru perioada 15 octombrie - 15 decembrie, cu o dobanda anuala de 10,75%, care permite achizitionarea de vehicule comerciale pentru care clientii nu platesc Casco un an de zile.
"Aceasta oferta a fost lansata pentru a sprijini financiar clientii pentru a trece peste acesta perioada de criza", a mentionat Constantienscu.
Firmele au ocazia sa isi pastreze activitatea un an platind doar leasing, nu si tariful pentru politele Casco, potrivit directorului de la Unicredit Leasing.
Referitor la dobanzile practicate pe piata romaneasca de leasing, Constantinescu a precizat ca acestea ar putea depasi, in medie, pragul de 10,5 - 11% la contractele in euro la sfarsitul acestui an, din cauza cresterii costurilor de refinantare pe piata internationala, pe fondul crizei financiare mondiale.
Unicredit Leasing estimase initial o dobanda medie de circa 9,75% la sfarsitul lui 2008, insa a revizuit-o in conditiile actualei crize.
"La sfarsitul anului 2008, dobanda pentru finantarile leasing ar putea ajunge la 10,5-11% si chiar depasi aceaste valori", a adaugat Constantinescu.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: