28 Februarie 2014

Carpatica Asig si-a majorat cu 33% programul de reasigurare



Societatea Carpatica Asig, detinuta indirect de omul de afaceri Ilie Carabulea, si-a majorat in acest an cu 33% acoperirea riscurilor pe segmentul Property (asigurari facultative de locuinte), prin "contracte plasate la reasiguratori de top, cu rating minimum A.", arata un comunicat al asiguratorului.

"Carpatica Asig are un program de reasigurare complex, ce acopera asigurarile de tip Property (cladiri si continut) si riscurile catastrofale aferente (cutremur, inundatie, etc). Contractul de reasigurare a fost plasat prin JLT Towers Re, broker de talie mondiala, la reasiguratori de top care au cel putin rating A: Partner Re (rating S&P A+), Sirius (rating S&P A-), Aspen Re (rating S&P A), SCOR (rating S&P A+) si altii similari.", potrivit companiei.

Capacitatea cumparata pentru contractul de reasigurare, la 01 ianuarie 2014, este mai mare cu 33%, fata de 2013 (sau dubla, fata de 2012), mai spun reprezentantii Carpatica, adaugand ca limita contractului de reasigurare s-a stabilit prin programe de modelare dedicate, folosite de piata internationala de reasigurare (RMS si EQECAT), cu respectarea normelor ASF (Ordinul 12/2012 si normele aferente privind autorizarea si desfasurarea activitatii de subscriere si cedare in reasigurare a riscurilor de catastrofa naturala).

In ceea ce priveste volumul reclamatiilor, acesta a scazut "cu 21% in 2013, in timp ce numarul clientilor a crescut cu 40%, fata de 2012. "Carpatica Asig are doar 5,7% din totalul de 13.000 de plangeri ale firmelor de asigurari, mentionat in presa. Numarul reclamatiilor primite de Carpatica Asig a scazut, in 2013, cu 21% fata de anul precedent, in vreme ce numarul de clienti a crescut cu 40%, in perioada analizata. Cele mai multe reclamatii s-au inregistrat pe segmentul RCA, unde daunele platite in 2013 reprezinta peste 62% din totalul primelor brute subscrise."

Carpatica Asig a subscris anul trecut prime de 481,7 milioane de lei, in crestere cu 61% fata de 2012, ca urmare a majorarii numarului de clienti, de la peste 950.000 la 1,35 milioane, iar daunele platite au urcat cu 47%, la 276 milioane de lei, a anuntat asiguratorul. "Lichiditatile companiei depasesc 90 milioane de lei. Numarul de reclamatii a scazut cu 21% in 2013, comparativ cu anul anterior", se arata intr-un comunicat al asiguratorului de la inceputul lunii.

Sursa foto: William Warby



Citeste si