6 Februarie 2013
10 schimbari la fata in asigurari: cine, cum, cand si de ce?
Investitia unor companii intr-un logo sau rebranding face parte dintr-o strategie de pozitionare pe piata si se impune atunci cand, indirect, industria si publicul o cer. Rebrandingul a fost vazut drept solutia salvatoare si in piata de asigurari din Romania, indiferent daca a fost vorba de intrarea unui jucator international sau doar de o redefinire a identitatii companiei. Astfel, ultimul deceniu a adus si 10 procese de rebranding de renume.
Commercial Union / Aviva Asigurari de Viata
Aviva (fosta Commercial Union) l-a numit in aprilie 2000 pe canadianul Carl Boehr in functia de presedinte Commercial Union Asigurari de Viata Romania, care avea drept obiectiv principal sa lanseze compania pe piata locala.
Sub conducerea canadianului, la numai doi ani de activitate, Commercial Union devine Aviva Asigurari de Viata, in urma unui rebranding international.
Interamerican / Eureko Asigurari
Grupul olandez Eureko era actionarul majoritar al Interamerican inca din 2001, cand a cumparat actiunile companiei elene de asigurari de la un om de afaceri si de pe bursa. Investitia in procesul de rebranding a companiei din Romania, detinuta de grupul olandez, s-a ridicat la cateva milioane de euro.
Asiban, BT Asigurari si OTP Garancia / Groupama Asigurari
Brandul BT Asigurari, aparut in 2004, era cunoscut mai ales datorita brandului fostului actionar majoritar Banca Transilvania. Proiectul de fuziune a presupus fuziunea Asiban si a BT Asigurari si crearea unei companii cu o noua structura organizationala si de management. In ceea ce priveste OTP Garancia, integrarea acesteia s-a produs gradual, pana la inceputul anului 2010. Rebrandingul a fost estimat la un milion de euro.
AIG Romania / Chartis Romania
Odata cu aceasta transformare, AIG Romania a iesit din sfera de supraveghere a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) si a intrat sub incidenta ACAM, autoritatea de supraveghere din Franta, unde Chartis Europe isi are sediul central.
Mihnea Tobescu, care a preluat recent atributiile de conducere ale societatii de asigurare Euroins Romania, a condus Chartis Romania (fosta AIG Romania) pana in martie 2012, cand CSA a retras, la cerere, autorizatia de functionare a societatii si a aprobat transferul portofoliului catre sucursala Bucuresti a Chartis Europe Limited Londra.
Asitrans / Euroins
In primavara anului urmator, incepand cu luna februarie, compania Asitrans Euroins a adoptat o noua denumire Euroins Romania. Pentru o perioada de sase luni de la 1 ianuarie 2008, fosta Asitrans a practicat o campanie de promovare "dublu brand", respectiv Asitrans-EuroIns.
Unita si Agras / Uniqa
Uniqa a renuntat in prealabil la sfarsitul anului 2007 la preluarea Astra, la care detine 27% din actiuni - pentru care a platit 10 milioane euro in 2005 -, dupa ce negocierile pentru cumpararea restului actiunilor au esuat, pretul fiind considerat prea mare. Dupa esecul negocierilor de preluare, Uniqa a decis si retragerea numelui sau din logo-ul Astra-Uniqa. La un an distanta, Unita a adoptat numele actionarului majoritar, devenind Uniqa Asigurari.
Austriecii mai detin pe plan local Uniqa Asigurari de viata, o companie de talie mica din piata asigurarilor de viata, creata in 2010 prin redenumirea fostei societati Agras, al carei obiect de activitate a fost schimbat din asigurari generale in asigurari de viata. Infiintata in 10 septembrie 1992, Agras a fost preluata in octombrie 2002 de catre Unita, intrata in timp in proprietatea Uniqa.
Omniasig Life / AXA Asigurari
Ulterior, AXA Group s-a lansat oficial in Romania in luna mai, 2011, cand a schimbat si denumirea companiei locale printr-un amplu proces de rebranding in AXA Asigurari.
Inca din 2010, conducerea Omniasig Asigurari de Viata (Life) a fost preluata de Violeta Ciurel (foto), fost director general al ING Asigurari de Viata pana in 2004, care inlocuit-o pe Zlatka Cular, numita in aceasta pozitie la finele anului 2007.
Ardaf si Generali Asigurari / Generali Romania
Insa, un an mai tarziu, in ton cu noua abordare strategica a operatiunilor din Romania si in contextul unor pierderi de 20 de milioane de euro, grupul Generali a decis unificarea celor doua branduri cu care activa pe piata locala de asigurari. Compania a ales sa pastreze doar brandul Generali, acesta fiind mai puternic si mai relevant pentru profilul de client spre care se indreapta grupul.
Ca urmare, brand-ul Ardaf, dupa o istorie de 20 ani, avea sa dispara. Fosta companie, infiintata in 1992 de fosta banca Dacia Felix, intrata in faliment la sfarsitul anilor '90, a ajuns in grupul italian, dupa ce a fost cumparata, odata cu RAI Asigurari, de Genenerali PPF Holding, un joint-venture intre grupurile Generali (Italia) si PPF (Cehia), de la fondul de investitii PPF Investments. Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica, insa a fost estimata la 80 milioane de euro.
Aviva si Alico / Metropolitan Life
La 1 august 2012, grupul britanic Aviva a anuntat ca a finalizat vanzarea operatiunilor de asigurari de viata din Romania, Ungaria si Cehia catre subsidiarele locale ale MetLife. Ca urmare, In Romania, preluarea Aviva Asigurari s-a realizat prin intermediul Alico Asigurari, iar prin aceasta tranzactie, MetLife a preluat si controlul societatilor Aviva Pensii si Aviva Consulting&Training.
Infiintat in 1998, asiguratorul roman Alico este parte a grupului american MetLife incepand cu noiembrie 2010, in urma preluarii American Life Insurance Co. (Alico) pentru 16 miliarde de dolari de la American International Group, Inc. (AIG).