ING Asigurari de Viata: Subscrieri in scadere si profit taiat la jumatate
Profitul brut inregistrat de ING Asigurari de Viata la finalul primelor sase luni din 2011 este de 15,1 milioane de lei, comparativ cu 28,4 milioane de lei in aceeasi perioada a anului precedent.
In acelasi timp, a inregistrat un volum de prime brute subscrise de 272,7 milioane de lei, nivel relativ similar celui inregistrat in semestrul inati din 2010 (de 275,6 milioane de lei), realizat in contextul unor evolutii economice in care puterea de cumparare a populatiei a scazut, potrivit companiei.
In mai 2011, indicele castigului salarial real fata de aceeasi perioada din 2010 a fost de 94,2%, conform Institutului National de Statistica.
"Preferintele manifestate de clienti in intervalul aprilie-iunie 2011 confirma interesul sporit pentru produse care ofera protectie si randamente garantate, tendinta remarcata inca de la inceputul anului", se arata in comunicatul companiei.
Astfel, in totalul politelor subscrise de ING in trimestrul doi 2011, asigurarile de tip traditional detin o pondere de 65%, (in crestere cu 10% fata de trimestrul doi 2010).
"Prima jumatate a anului 2011 se incheie cu semnale imbucuratoare legate de increderea in viitor a populatiei, indicele care masoara acest lucru inregistrand o valoare mai mare cu 34% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform unui studiu recent.
In plus, cercetarile noastre indica un public mai responsabil si mai interesat de planificarea viitorului financiar. In aceste conditii, ne asteptam ca, pe masura ce situatia economica se va imbunatati, asigurarile de viata sa capete o pondere mai importanta in planurile pentru protectia financiara a familiei si economisirea pentru diverse obiective ca suplimentarea venitului la pensionare sau asigurarea viitorului copiilor”, a declarat Cornelia Coman (foto), director general al ING Asigurari de Viata.
Marja de solvabilitate disponibila a ING Asigurari de Viata este 1,7 fata de nivelul minim cerut de lege de 1, iar coeficientul de lichiditate este de 4,8 comparativ cu nivelul minim cerut.
"Rezultatul financiar obtinut corespunde celui bugetat si reflecta investitiile realizate pentru extinderea beneficiilor oferite clientilor, pentru redefinirea procesului de consiliere financiara si, in acelasi timp, pentru demersurile de educare a publicului.
Concret, investitiile au inclus lansarea unui nou produs cu prima unica si protejarea capitalului net din gama Selectis, a asigurarii suplimentare pentru afectiuni grave si a noii aplicatii de analiza a nevoilor clientilor (Planul Financiar Personal), alaturi de trei programe ample in domeniul educatiei financiare („Proiectul tau - Viitorul!” - dedicat tinerilor studenti si „Lectia de viata”)", potrivit comunicatului.
ING Asigurari de Viata, companie prezenta pe piata din Romania de 14 ani, este liderul pietei de profil din 1999, avand o cota de piata pe segmentul de asigurari de viata la sfarsitul lui 2010 de 32,6% si 45% cota de piata pe segmentul produselor unit linked in martie 2011.