29 Aprilie 2011

INTREBARE CHEIE in asigurari: Va creste piata anul acesta?



Piata locala a asigurarilor de viata ar putea avansa cu pana la 5% in acest an, pe masura ce gradul de transparenta in industrie va creste, odata cu nivelul de informare al clientilor, a spus Cornelia Coman, vicepresedintele UNSAR.

„In 2010 consumatorii s-au adaptat noului mediu economic prin ajustarea si modificarea standardelor de viata si aprioritatilor. Una dintre consecinte este ca romanii au inceput sa se informeze mai mult inainte de a cumpara produse financiare", a declarat Cornelia Coman (foto), la o conferinta UNSAR pe tema Solvency II.

Piata asigurarilor de viata a urcat cu 2,32%, la 1,66 miliarde de lei in 2010.

Ea a subliniat ca in Romania este unul dintre cele mai scazute niveluri de penetrare ale asigurarilor de viata din Europa, de 0,3% din PIB si numai o treime dintre romani detin o asigurare de viata comparativ cu 54%, global.

"Sub umbrela UNSAR, jucatorii industriei de asigurari isi reunesc eforturile de informare si educare a clientilor, in conditiile noilor nevoi si asteptari ale acestora. Astfel de initiative, alaturi de crearea de produse si servicii adaptate la noile realitati economice si de mentalitate, nu numai ca sustin dezvoltarea industriei de asigurari de viata, dar sunt o veriga de baza in recastigarea increderii oamenilor in acest tip de produse financiare. Avansul de pana la 5% pe care il estimez pentru 2011 in piata asigurarilor de viata va veni in primul rand din aceste demersuri", a comentat Coman.

In acelasi timp, vicepresedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR) considera ca implementarea noului regim european de solvabilitate, Solvency II, aplicabil de la 1 ianuarie 2013, va avea un impact redus asupra pietei de profil din Romania, in special pe segmentul de asigurari de viata.

"Nu ma astept ca impactul sa fie unul negativ, iar la nivel de companie implementarea este un exercitiiu destul de interesant, deoarece fiecare companie va trebui sa-si stabileasca apetitul pentru risc".

Solvency II va impune companiilor de asigurari o transparenta mai mare, intrucat acestea vor trebui sa faca publice informatii esentiale privind solvabilitatea si situatia lor financiara.

La randul sau, Cristian Constantinescu, presedintele UNSAR, a spus ca "introducerea Solvency II va insemna un efort tehnic si financiar major, in urma schimbarii normelor contabile si softurilor folosite de societatile financiare. De asemenea, pentru foarte multe linii de business va fi nevoie de mai mult capital, iar acest capital are un cost si nu poate fi strans decat prin prime".

Potrivit presedintelui UNSAR, noul regim de solvabilitate va fi unul dintre pilonii care va sustine, pe termen mediu si lung, reintrarea pietei de aisgurari din Romania pe o tendinta de crestere mai consistenta decat avansul pe care il va inregistra economia. Aceasta evolutie va fi posibila pentru ca Solvency II va insemna mai multi bani injectati in industrie, transparenta sporita si reguli preudentiale mai stricte.

"Implementarea acestui regim de solvabilitate va influenta toate procesele operationale ale industriei de asigurari, va ajuta la consolidarea pietei si ii va aduce acesteia un plus de credibilitate in fata consumatorilor de produse de asigurari", a declarat Constantinescu.

El a explicat ca desi se incearca prin Solvency II reducerea pretului la produsele financiare, aplicarea acestei directive ar putea conduce si la o scadere a competitivitatii asiguratorilor europeni, comparativ cu cei din afara Europei. Totusi, "implementarea noului regim de solvabilitate va conduce la injectari suplimentare de capital, transparenta si reguli mult mai stricte".

Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR) s-a constituit in anul 1994 ca organizatie profesionala in scopul dezvoltarii, extinderii, colaborarii si cooperari in domeniul asigurarilor si reasigurarilor pe plan intern si international.

Uniunea a fost fondata de 13 societati de asigurare si reasigurare. In prezent, organizatia are 23 de membrii, care genereaza 95% din subscrierile totale ale industriei locale de profil.



Citeste si