The European Union has lead significant efforts in reducing the CO2 emissions by forcing car makers to manufacture greener cars. However, some countries appear to be reluctant in buying eco-friendly cars, according to Environmental Transport Association (ETA).
Romania was ranked 12th in a league table of who buys the most polluting car models in Europe, with an average 156 g/km CO2 emissions, down from the ninth. In 2007, the average emissions of CO2 for cars bought by Romanian drivers was 155g/km.
Portuguese drivers were the most eco-conscious in Europe last year when it came to buying cars with an average of 138g CO/km (ex. VW Polo).
In Latvia, there are the least green drivers with a figure of 181g/km (ex: Subaru Imprezza).
The European Union plans to reduce CO2 emissions of new cars to an average 130g/km by 2015.
“Car makers can build green cars, but they need us to buy them”, said the director of ETA, Andrew Davis.
Ranking | Country | Average CO2 2008 (g/km) |
1. | Portugal | 138 |
2. | France | 140 |
3. | Italy | 145 |
4. | Denmark | 146 |
5. | Malta | 147 |
6. | Belgium | 148 |
7. | Spain | 148 |
8. | Poland | 153 |
9. | Hungary | 153 |
10. | Czech Republic | 154 |
11. | Slovenia | 156 |
12. | Romania | 156 |
13. | Ireland | 157 |
14. | Netherlands | 158 |
15. | Austria | 158 |
16. | Great Britain | 158 |
17. | Luxembourg | 160 |
18. | Greece | 161 |
19. | Finland | 163 |
20. | Germany | 165 |
21. | Cyprus | 166 |
22. | Lithuania | 170 |
23. | Sweden | 174 |
24. | Estonia | 177 |
25. | Latvia | 181 |
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Te-ar putea interesa și: