5 Iunie 2024

Școlile românești, față în față cu piața muncii: cel mai ușor se angajează cei care au terminat Universitatea din Bucureşti



Universitatea din Bucureşti este prima universitate din România în ceea ce priveşte rezultatele angajabilităţii absolvenţilor şi reputaţia în rândul angajatorilor, conform ultimei ediţii a Quacquarelli Symonds (QS) World University Rankings 2025, unul dintre cele mai cunoscute clasamente din spaţiul academic la nivel mondial.

Universitatea din Bucureşti se menţine şi anul acesta în topul celor mai importante universităţi din clasament, scrie Agerpres.

Astfel, pentru indicatorul care vizează rezultatele angajabilităţii absolvenţilor, Universitatea din Bucureşti este poziţionată în primele 235 de universităţi din lume din 1.503 de instituţii care au fost incluse în clasamentul din acest an, în timp ce pentru indicatorul care vizează reputaţia în rândul angajatorilor, Universitatea din Bucureşti se situează pe poziţia 462 la nivel internaţional.

"Clasamentul general QS World University Rankings 2025 poziţionează Universitatea din Bucureşti în intervalul 801 - 850. Pe lângă Universitatea din Bucureşti, în clasament se mai regăsesc alte 12 universităţi din România. Dintre acestea, cinci sunt membre ale Consorţiului Universitaria, Universitatea "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca (781 - 790), Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi (1201 - 1400), Universitatea de Vest din Timişoara (1201 - 1400), Universitatea din Craiova (1401+) şi Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu (1401+)", se arată în comunicat.

Clasamentul QS World University Rankings, ajuns la a 21-a ediţie, oferă, anual, pornind de la nouă indicatori de performanţă, o ierarhie a celor mai importante instituţii de învăţământ superior din lume.

Având proporţii diferite la calcularea scorului final, cei nouă indicatori vizează reputaţia academică, reputaţia în rândul angajatorilor, ponderea studenţilor pe facultăţi, numărul de citări pe facultăţi, ponderea cadrelor didactice internaţionale, ponderea studenţilor internaţionali, implicarea în reţele/ parteneriate internaţionale de cercetare, angajabilitatea studenţilor şi performanţa acţiunilor privind sustenabilitatea.



Citeste si