Noțiunea de feedback ne este familiară poate din culturile organizaționale din care facem parte, la locul de muncă. Însă, acesta este instrumentul care nu trebuie să lipsească din viața noastră, din orice structură din care facem parte, fie școală, fie loc de muncă sau chiar din relațiile interpresonale.

Specialiști în educație și lideri de opinie au răspuns întrebărilor referitoare la adaptarea evaluării rezultatelor elevilor la modul de lucru în online venite din partea a sute de profesori SuperTeach, în cadrul unei conferințe dedicate feedback-ului, testării și evaluării, organizată de Asociația SuperTeach.

Tema care nu primește niciun fel de feedback face mai mult rău decât bine, inclusiv procesul prin care a fost făcută tema respectivă este uitat rapid.

-Ana Medeșan, trainer și co-creator al programelor de Managementul Carierei Didactice și Profesor Digital din cadrul Finnish Teacher Training Center-

La rândul său, Dragoș Iliescu, specialist în psihologie organizațională, profesor la Universitatea București, a subliniat faptul că ”în România, în general, în urma testării nu primești feedback, ceea ce este de neconceput, deoarece rolul testului este acela de a genera informație, respectiv feedback și, astfel, de a genera învățare”.

Referitor la multiplele evaluări și testări prin care trec elevii, de-a lungul anilor de studiu, Oana Moșoiu, trainer și lector universitar la Universitatea București, crede că acestea trebuie să fie discrete, productive și să ofere elevului informații reale despre cine este și încotro se îndreaptă.

Trebuie să creștem încrederea elevilor în actul de evaluare, să creștem încrederea în faptul că evaluarea le va oferi informații valoroase în ceea ce privește momentul în care se află și ce mai au de făcut și, astfel, vom scăpa și de teama copiatului”, a menționat Oana Moșoiu, precizând, în același timp, că și sistemul național de evaluare are numeroase carențe, deoarece lipsesc standardele de evaluare, iar elevii sunt testați excesiv în primii ani de studiu, în timp ce la liceu ”uităm de evaluări”.

Feedback= ajutor

În orice proces care implică feedback, principiul de bază este acela că ”vreau să îl ajut pe cel căruia îi ofer feedback, nu să am dreptate

-Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach, trainer în Mentalitate Deschisă-

Mentalitatea este ceea ce impactează cel mai mult comportamentul și când oferim feedback cu o mentalitate deschisă înseamnă că ne pasă de ceilalți, de obiectivele și de nevoile lor, pe când mentalitatea închisă ne face să ne concentrăm doar pe nevoile noastre, iar acest lucru va provoca celorlalți frustrare, neîncredere, renunțare. Din păcate, pandemia și toate restricțiile actuale accentuează mentalitatea noastră închisă, care se propagă în spirală către copiii noștri. SuperTeach își dorește să rupă spirala mentalității închise și să facem împreună o spirală a mentalității deschise”, a explicat Cristina Gheorghe.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri